|
|
|
|---|---|
|
Jahapp. Tvättade bilen under med högtryck i förrgår......den gick bra direkt efter....sen igår efter skolan skulle jag åka hem...gick bra.....men sen när jag gasade på 2an så börajde den säga ifrån...... la i friläge..gasade..det gick bra.....sen testade köra på växel igen......tvärstopp....bluddrade bara på typ 5 cyl... jag kom precis hem.....sen när bilen stod på tomgången så gick den välidigt dåligt. vad har hänt? är det vatten i fördelarn? vatten genom någon packning? | |
| kolla så att det inte runnit ner vatten vid tändstiftet. | |
|
Ta också isär fördelaren, även om det inte finns synlig fukt så spraya med nåt fuktdrivande (typ 5-56) innan du sätter ihop den. Mvh Daniel |
|
|
okej. fan va less man blir. köpte bilen för 3 dagar sen....har kört lite hårt.. den är chippad....varvstoppet ligger på 7200. kan ju ev. vara vippa som gått av. ska plocka bort ventilkåpan och se efter.. |
|
| Jag råkade ut för typ samma mysterium med en 535:a -86 efter en motortvätt! Det tog lååång tid att hitta en kontakt som låg dold bakom/under spolarvätskbehållaren. Där var del blött! Tippset är gå igenom alla kontakter och spraya dem! | |
|
Okej. jag ställer in bilen i garaget under natten.....ska gå igenom allt sen.. kanske dumt att lätta på ventilkåpan i onödan.. /// |
|
|
Sitter en stor kontakt på vänster sida där det brukar smalas vatten och jävlas... Kablarna brukar gå av när man e där o pillar... Inte kul o löda vill jag lova! Sen kan du ta o mäta lambdan med, den gick pajj när jag tvättade min motor... Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Låt stå i varmgarage ett par dagar. Brukar hjälpa. mvh |
|
| nu går han igen! fukt... | |
|
Hade samma problem med min 940 turbo som jag hade. Körde högtryckstvätt också sen gick den som en kratta skit. Tappade Bl a en cylinder. Det var en tändkabel som var sprucken så fukten gick in i tändkabeln. Ta loss dem och böj lite i dem så ser du om de är dåliga. Petrob ------ M3 Cab |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.