|
|
|
|---|---|
|
Väldigt konstigt fenomen som uppträder på min kollegas 320i coupe -93: Under färd uppträder ibland ett rätt kraftigt ljud, låter ungefär som om frambromsarna går "metall mot metall" men bilen rullar lätt. Om man lyfter handbromsen väldigt lite och försiktigt så försvinner ljudet. Jag får inte ihop det i min skalle hur handbromsen kan påverka något som låter framifrån! Någon som vet eller varit med om samma sak? Mvh Daniel | |
|
Kan det vara handbromsvajern som ligger emot någonting som den inte borde? /Daniel |
|
|
sadanber: Pratade med din kollega idag (som för övrigt också är min kollega =). Är ni helt säkra på att det är fram det låter? Kom detta i samband med byte till sommardäcken... Länk ? //Stenback |
|
|
Intressant AT! Grejen är att det inte låter från bakhjulen, med det kanske är nåt ljudfenomen - alltså att det är bakhjulen trots allt. Vi får nog be/hjälpa ML att kolla bultlängden! /Daniel |
|
|
Har talat med innehavaren av problembilen. Verkar nog vara vajern som är huvudmisstänkt trots allt. Men vi skall även följa upp bultspåret... /Daniel |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.