|
|
|
|---|---|
|
Har BMW tillverkat någon alufälg för 3-serien annat än Style 14 Länk som är smalare än 7" bred? Det känns som att 185/65x15 är lite för smalt för 7x15. //Stenback | |
| Klart det finns det, men nu var det så att det var 5-bult för E36 jag menade =) | |
|
Nej, 7-tums bredd är det smalaste som finns i originalsortimentet till E36. 325 och de andra modellerna med aluhjul från fabrik hade 205-60-15 vilket passar 7-tums fälgarna mycket bättre. Visserligen hade jag själv 185/65/15 på 7-tums fälgar under en period till min 318 och det funkade, men det är inget som jag skulle rekomendera. Fälgarna tog rätt mycket stryk efter ett par mindre genomtänkta fickparkeringar. |
|
|
Styling 10 fanns/finns i en 6"x15-version till E36. Om du lyfter blicken något kan du gå på E46 och där finns Krysseker styling 42 i 6,5"x15. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Jag har kört med 185/65-15 på 7x15 på ett par bilar och det går ju hur bra som helst, ser inte ens speciellt onormalt ut. Köra på trottoarkanter får man ju självklart inte göra, då pajar man ju fälgen även om man har 205/60 på 7". | |
|
Jag har 185/65-15 på mina orginal 7 tums bredda fälgar. (vinterhjulen) Lite jobbigt när man ska pumpa hjulen första gången och få ut kanterna. Men det fixar ju däckgubbarna åt dig. Ser dumt ut när man tittar på fälgen. Men inget man tänker på när fälgen sitter på bilen. Trottoarkanter ska man alltid akta sig för. |
|
|
Johan B: Ok, ja nu när jag kollar noggrannare så ser jag ju att Stjärneker styl 10 fanns i 6x15. Men hur som helst så verkar det ju som att det fungerar med 185/65-15 på 7 tum breda fälgar så då är det ju inte så viktigt längre att hitta ett par som är smalare än 7" breda. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.