|
|
|
|---|---|
|
Jag har i min jakt på en 7:a provkört ett antal 750 och 740 E 32 och sanningen att säga aldrig riktigt förstått vad det är för mening med 12 cylindrar. Körmässigt har t.o.m. 740 varit i genomsnitt piggare, dragvilligare, tystare och gett ett mer balanserat intryck som om de varit bättre hopskruvade ungefär. Efter min sista test av en riktig, hel 750 har jag nu skådat den himmelska sanningen: Jag har hittills ramlat på en rad V12-lik kontra en rad V8-stjärnor ... den sista var en V12-stjärna och jag säger bara det ... aldrig mer något annat än V12 !!!! Vilken jävla helt underbar fantastisk motor och bil...när den är skött ! Sättet som den levererar kraften, det totalt avslappnade surret när den får besked om att växla upp till andra och tredje och liksom bara med en axelryckning ger MER och MEER och MEEER och den liksom bara leker med vägen och dina direktiv, svarar med het kniv i smör och.... Ja, ni som har lyckan att köra skött V12 vet förstås vad jag pratar om men själv är det inte förrän nu jag skådat ljuset. Alla fel och brister och all skötsel och pyssel och alla bensinräkningar, who cares ? Härmed presenteras den himmelska sanningen: V12 = SEX ! | |
|
Hehe kan ju inte mer än hålla med. Ett jäkla gnäll på folk om besninförbrukningen t.ex. Men när de får åka med eller köra en sväng så brukar det ändras rätt snabbt ;P Imorgon ska jag montera sommardäcken för flrsta gången =) |
|
|
Hehe.. Fantastiska motorer faktist. Man blir aldrig trött på svaret man får när man stampar ner gasen i 200.. Men ska det inte vara V12 = 2 x SEX? |
|
| Att som vissa stirra sig blinda över snittförbrukning på en bil är som att alltid använda sig av missionärställningen.... | |
|
Om bensinförbrukningen är en känslig punkt - håll dig till mindre bilar. Wilhelm Svenselius |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.