|
|
|
|---|---|
|
Såg ett upprop i biltidningen Klassiker att det bildats en klubb för f.d polisbilar och att BMW hör till den gruppen. Någon som vet vilka BMW modeller gick som polisbilar här i landet ? Håkan | |
|
Det finns ju några E39 540i Protected i Sverige, vet inte om det är Polisen eller SÄPO som står som ägare. //Stenback |
|
|
Stenback: Vill minnas att det var Säpo som var reggad ägare på dessa 540:s. Ämnet har avhandlats i någon av frilansarnas bloggar, men minns ej vilken? Hassos??? /// Senaste inlägget i BilBloggen: Länk |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
BMW har jag nog aldrig sett, men jag kommer ihåg de gamla Valianterna! MVH Patrik Min älskling Länk |
|
Vi har en Mercedes ML i Malmö, förvisso hästpolisernas men ändå.. Fullt stripad och med plingplångkit. Mitt bmwpolisbilsminne är att jag stoppades för fortkörning i Danmark med min MC. Polisen som stannade oss körde 528i (E28) även den stripad och med plingplångkit. Men 3000:- i böter 1990 sved... Johan S #4079 & #4079A www.bimmer.se Länk |
|
|
Var det bara bilar? Om det är fd polisfordon så är ju BMW välrepresenterade... ___ //Ulf |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
"Mitt bmwpolisbilsminne är att jag stoppades för fortkörning i Danmark med min MC. Polisen som stannade oss körde 528i (E28) även den stripad och med plingplångkit." Aaaa...Johan Sjöström, jag säger då det, det hade varit värt att ta dessa böter, bli stoppad av en 528i E28 i polismodell, sicken E28 kultur *ännu lite längre ned i beroendet* |
|
Krim/span/narkotika i Lund verkar köra E46. Länk |
|
|
Antilopp: Hur får du ihop att det är bmw som är civil bilen inget i annonsen tyder på det. |
|
|
polisen kör väl BMW motorcyklar? Finbilen:Länk |
|
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jodå, lalaw, stämmer bra. Kan dessutom tillägga med säkerhet att (iallafall mellan Lund-Malmö för ett halvår sen) så användes dessutom civila BMW motorcyklar. Ser helt rena ut - dock så hade dem löjligt små blå röda lampor vilket gjorde att man undrade först vad det var för små saker som blinkade så fult. Polismannen var dock mycket trevlig - trots hans lustiga små lampor :-) |
|
De e39or som säpo i Stockholm kör runt med är oftast till för att köra kungafamiljen även om dom säkert används till annan persontransport med, men jag tror inte dom använder dom så särskilt ofta i trafikövervakningen. Såg förrresten en MB E500 civil häromdagen. Tillhörde rikskrim. Lite extra backljus i kofångarn bak och nån form av infällda blinkljus i bakrutan, antar att det är blåljusen. Niklas Fransosen |
|
|
Lite O/T men Stockholmspolisen hade under mitten av 90-talet en Audi RS2 och jagade fartsyndare samt andra gangsters med.... För övrigt så såg jag lite på en gammal Jönssonsligan-film häromdan där Sickan blev jagad av en polismålad E28... Minns inte riktigt vart det hela utspelade sig men antagligen befann de sig i Tyskland/Österrike/Schweiz tror jag... /// Senaste inlägget i BilBloggen: Länk |
|
|
Sickan var i Schweiz skulle öppna ett Franz Jäger skåp men gissa vem som blåste honom. Och så fick han åka häst och vagn hem igen. Kan man köpa gamla polis BMW ?? Är det mera HK i dom ?? |
|
|
Tänk om svenska polisen skulle börja åka M5... Då skulle iaf jag bli småkriminell så jag fick njuta av den härliga känslan av att åka 500 hästarbil åtmindstone 1 gång! fast jag skulle säkert ha otur och bli hämtad i nån Volvo 945 eller liknande //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
|
haha...eller hur a_wingard73 ungefär som att börja tjafsa med en snut en lördag kväll full som ett as så att man kan få sova fylle cell när man inte orkar ta sig hem...hehe eller inte har taxi pengar hem. |
|
|
Hade jag blivit polis och fått en M5 som polisbil hade jag blivit en värdelös snut. jag hade då inte fångat drägg och satt i bilen enbart av rädslan för repor/ spya mm. Usch å fy. //MVH Andreas M-power när du älskar att köra! |
|
| Såg en X5 så sent som idag... Han låg klistrad bakom en blå S80 Executive eller vad de nu heter, jag sa till polaren att "säkert regeringens bil". Efter följde en X5 som tvärt bytte fil då jag släppte in S80:n, jag han precis ladda av en salva svordomar mot BMW:n då jag uppmärksammade dess spröt och extra backljus... Kollade på vv:s hemsida och mycket riktigt, polisbil, årsskatt 3800kr. Mycket för en X5? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.