AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
987

Silentblock e30

In
41
Innocent
318is -90
Har en e30 som gått lite över 20000 mil och ja har ett kluckande ljud och lite slående ljud när man sitter 3 eller fler i bilenoch trycker på. När de spinner loss så kluckar de i bakvagnen.

Har bytt övre stötdämparfästen till mina konidämpare och de vart lite bättre.

Undrar om de kan vara silenblocket kanske? och är de svårt och kan man bytat själv?

Eller kan de vara främre upphägning till bakvagnsbryggan?

Uppskattar alla svar! Gärna säkra

Tack på förhand
Låter som antingen silentblocken eller upphängningen till diffklumpen. Har haft samma symptom på min 320, blev lite bättre när ja bytte silentblock. Sen försvann det helt när jag bytte upphängningen till diffen, enkelt att byta.
In
41
Innocent
318is -90
Men äär de svårt att byta? Kan man göra de själv? Har tillgång till lift i skolan och så. Och vilka är kostnadera för de? uppskattar allasvar
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Ja det kan du göra själv men frågan är om du vill göra det själv, du kommer säkerligen få avsätta en hel dag för det. Lämnar du in det får du jobbet gjort för en tusing per sida ungefär.
In
41
Innocent
318is -90
ok! Men de kanske är bäst isåfall att lämna in. Men hur mycket kostar delarna?
Ch
158
Chrille Flykt
M 3 -88
325iX Touring -90
Nä men nog kan du göra d själv om du är nogorlunda skruvarvän=) Jag bytte själv på min IX å d gick bra bara du ser till å fixa så att du har alla grejjer som behövs (typ värmepikca, glidmedel m.m) Sök på forumet så hittar du ett inlägg av en superkille som beskrivit exakt hur du ska göra + en ritning på avdragaren som du måste tillverka. Lycka till!
jag bytte på min e30 för ett tag sen...hade aldrig bytt silenter tidigare och det tog mig totalt 9 timmar..var inte svårt alls, tog bara bra med tid då jag brände ut dom gamla med gasol, samt att jag passade på att rostlaga lite också...

men som Highway Star (bra låt för övrigt) säger, avsätt en hel dag!

MVH
Johan K
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Och då återkommer frågan. är det värt pengarna att lämna in eller krångla själv och avsätta en hel dag, man för göra en övervägan... SJälva bussningarna ligger på drygt en hundring stycket.
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Och då återkommer frågan. är det värt pengarna att lämna in eller krångla själv och avsätta en hel dag, man för göra en övervägan... SJälva bussningarna ligger på drygt en hundring stycket.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Det är ju helt upp till dig och avgöra, är din tid dyrbar så lämna in gillar du o bråka lite så fixa själv.Kan säga att det är inte speciellt kul jobb.Har själv gjort det på "några" utan verktyget och längtar inte direkt efter det igen.
Men nu har jag orginal Klane så nu går det som en dans.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
jag är inte bra på att dansa :)

en verkstad fixar ju bytet garanterat snabbare, men då får du pröjsa också...jag tyckte inte att var jättedyrt med verkstadsbytet, men sen tyckte jag också att det var dumt att låta dom göra det om jag kan göra det själv...förutsatt att man har tiden så är det bara att köra på anser jag!

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.