AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
830

Olja och checkpanel

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Igår när jag startade bilen så indikerade checkpanelen att det var dåligt med olja i motorn, konstigt tyckte jag då jag rätt nyligen bytt och jag har aldrig behövt fylla på. Jaja, kanske har dragit olja då. Öppnade huven och drog upp stickan, men konstigt nog så var det precis lagom med olja på stickan. Tänkte det e väl nå fel då... Körde en bit och stängde av. vred sen på tändningen igen men det rackaren vill lysa iaf. Har kollat oljan flera gånger men det finns olja. Var sitter givaren till denna checkpanel? Eller kan det vara nå annat fel?

Varför välja något annat när man kan åka BMW!!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Förmodligen så är det oljenivå-givaren som felar, som du är inne på. Den sitter normalt innanför oljetråget.

___
Bilbloggen: Länk
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Rättelse: det verkar som om oljenivå-givaren sitter utanpå tråget på din modell.

se bild (objekt nr 9): Länk

___
Bilbloggen: Länk
Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Usch, såg dyrt ut... Får kolla där efter helgen... Jobbigt med en röd lampa (diod) i taket när det inte är något fel :(

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Nu har den slocknat, åkte en sväng igår med bilen och stängde av den. Sen när jag skulle åka hem så var den släckt. :)

Visa användare
196
M_persson
(saknar bil)
Nu har den rackaren tänds igen. O nu vill den inte slockna. Är det ett vanligt fel på E30? Kan det möjligen vara någon kabel eller är det bara till att ringa BMW och beställa en ny givare? Tycker inte om lampor som varnar när inget är fel.

Visa användare
241
Pellevin
520 iT -94
Kan inte säga nåt om hur vanligt det är men att givare ger upp händer ju...
dock så tycker jag den ser ut att vara så lätt att byta så man törs testa en begagnad från skroten... eller leta på börsen här.

Janne
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.