|
|
|
|---|---|
//Andy |
Hejsan! Var med om mitt livs missöde här om dagen, lampan/kontakten till oljetrycket var sönder, så min bil skar =( Nu ska jag byta motor och undrar om det går att lägga i en 525i motor i en 323i e21? Går det på samma 5 växlade låda som jag har? Går 325i motorn? På samma växellåda? Är det svårt att lägga i? Någon som har något att sälja? Hör av er så fort ni kan tack! andie5@spray.se MVH //Andy |
|
325motorn ska passa utan problem, om du använder dig av 323ans insprutning och tändsystem ! Den 525motor som sitter i E12orna borde iallafall passa då det borde vara en M20 ! Funktion före styling! |
|
|
fan va synd på 323'an. men det blir ju gött me ny motor :) |
|
|
Braxen du menar e-34´na då 535 motorn som sitter i e12 och e28 525 är en m-30b25. Jo annars så ska du kunna få i en m20b25 snurra i din e21á utan några större problem, och precis som braxen så kan du göra det lätt för dig och annvända dig av bef tänd och bränslesystem. |
|
|
Hejsan Andy! Då får du vara med i klubben precis samma sak hände min mor på hennes e21 323:a! Då var det sladden som hade lossnat till oljetryckslampan! Lars Jag söker en 5-växladlåda till min E21 323-79! |
|
|
Pelle Persson ! Jag vet inte vad det är för motor i 525ornas olika karosser, men jag antog att det var en M20b25 i dom eftersom jag aldrig vart under huven på en sådan skönhet. Men det är bra att det finns folk som påpekar det man skriver fel så att man lär sig vad som är rätt ! Fråga till er som har problem med trasig lampa/sladd ! När ni vrider på tändningen, borde inte lampa lysa då ? Om den inte lyser när man gör det så brukar man åtgärda det direkt för att inte hamna i det läge ni hamnat i nu ! Funktion före styling! |
|
|
HejsaN! Numera så kontrollerar mamma att den lampan lyser..... Lars Jag söker en 5-växladlåda till min E21 323-79! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.