|
|
|
|---|---|
|
Vad är ett normalt betende för luftflödesmätare? Har sökt runt lite om detta ämne i forumet med inte hittat det jag konkret letar efter. Hur ska en luftflödesmätare med "lucka" fungera? Den jag har som sitter ihop med Motronic insprutet ger ett underligt värde. Först ökar han tills man har ställt luckan halvöppen sen ökar han inte mer utan sjunker ist! Funktionen enlig haynes var att det skulle öka kontinuerligt ju större öppning man har. Är också inne på denna spår då luftflödesmätaren säger åt sprutet att leverera mer soppa ju högre luftflödet är! Rätt eller fel ? | |
|
Du är inne på rätt spår. Troligtvis så är din LMM trasig. ///Jesper "Det kortaste avståndet mellan två punkter är alltid under ombyggnad." |
|
|
Någon som vill mäta upp sin LFM och posta värdena ? Den jag har är en 0280202203 men antar att bara att den sitter/suttit på en 518 så borde det vara samma betende |
|
|
Kolla om följande stämmer: Anslutningen på LFM är 4-polig, pin 4 är jord. Mät mellan jord och pin 3, skall ha 5V matningsspänning . Mät mellan pin 2 och jord, skall variera från c:a 1V vid tomgång till runt 2V vid 3000rpm och upp mot 4V vid max varv. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.