|
|
|
|---|---|
Hagge |
Tänkte byta ut "katten" mot en tom. Nått att tänka på? Även E4an kan bli väldigt smal. |
|
Sätt dit ett vanligt rör eller svetsa dit ett inuti katten. Rent teoretiskt så skulle man kunna tycka att effekten påverkas pga att det blir lite turbolens inuti den tomma burken men det är ju bara en hypotes. Vad vet jag. who dares wins... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Och vad hade du tänkta att tjäna på det besväret??? Motståndet ändras i systemet vilket bör påverka lamdasondens funktion ??Vilket ger ett felaktigt, värde till insprutet. Det är nog inte så enkelt att plocka bort katten utan man måste nog optimera resten också för att få ett vettigt resultat som är värt besväret, för det ska ju dit minst en gång varje år. Men jag har inte testat själv, men rent teoretiskt så är ju bilens system inställt för att funka så bra som möjligt med en fungerande Kat,och tar man bort nåt, så måste resten anpassa till det också för att ge den avsedda effekten som jag förmodar att du är ute efter. Men du kanske har nåt mer att tillföra som kullkastar min fundering. MVH Hasso |
Hagge |
Ja jag tänkte sätta dit ett sportsystem och chip. Finns det någon som kan optimera bilen efter ett sånt ingrepp? Även E4an kan bli väldigt smal. |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Chippar man en så ny 328?? är inte det samma typ av Dataoptimering som till en 528-96??Vilket inte är värt pengarna dvs blir för lite hästar per satsad krona.?? Har kollat av detta då det fanns ett visst inttresse för egen del men nånstans 3500kr/10-12hkr inte värt pengarna tyckte jag. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.