|
|
|
|---|---|
|
Lämnade in bilen på Ditec behandling förra året. Jag vill polera själv och vaxa. Är inte pga pengarna som jag vill göra det själv utan tycker att jag gör ett bättre resultat själv. Behandlingen "innehåller" ej silikon. Finns det risk för att bilen blir flammig ? /J | |
|
Ingen fara att polera en ditec behanlad bil. |
|
alex_328 |
Ingen fara att polera .. bara du gör det snygt o fint så är det lungt |
|
Men allt vad Ditec heter på bilen försvinner samtidigt. Du polerar alltså bort Ditecskyddet. ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Hur går det med ditecen i automattvätten med avfettning och vax? | |
| En Ditec-behandlad bil ska inte automattvättas. Och vad det gäller avfettning finns det rekommendationer över vad som bör användas hos de som gör Ditecbehandlingen. | |
|
Hej på er putsnissar! Rent generellt om lackskydd.. Du som tvättar bilen ofta(1-5ggr veckan) och tycker om när det är rent och snyggt skall hellre välja en billigare lackskydds variant och sedan upprepa den. = bättre ekonomi. <------kör själv denna variant :.) Du som tvättar myyyycket sällan (firmabil, eller ointresse?) skall välja ett dyrare och långvarigare lackskydd. =bättre ekonomi. Lackskyddet ligger ju där för att?????.....jo precis, skydda lacken. ;-) Till dags dato så existerar inget lackskydd som inte går att tvätta bort. När det kommer till avfettningsmedel och lackskydd så kan jag av egna erfarenheter rekomendera lacknaftabaserade gamla hederliga avfettningsmedel.(om man nu måste använda sig av detta). Det naturvänliga varianterna är ofta för sura och betande för det flesta lackskydd. Mvh Skalman |
|
|
Så man kan glömma alla behandlingar när man automattvättar bilen,detta kom som en överraskning,vill minnas att behandlaren sa att automattvätta bilen.Det finns bara normalt 2 program dvs med lösningsmedel för asfalt/olja etc,någonsorts vax är alltid med.måste fråga någon taxi hur deras bilar behandlas för de kör i automattvätten flera ggr i veckan. |
|
| Glömde att säga att jag använder endast trycktvätten inte borstarna för de gör ju märken i poleringen. | |
|
Hej. Automattvätt utan borstar är inga problem det sliter väldigt lite, det är den mekaniska nötningen i kombination med diverse kemikalier som dödar skyddet i förtid. Håll dig till borstlösa tvättar så ligger du bra till vad gäller livslängden på skyddet. Att taxi kör sina bilar flera ggr i veckan kan man också se på lacken ;) Ha det gott! Putts putts! Skalman |
|
|
Jag kan säga såhär med 15 års erfarenhet inom bilvård. Ditec är det bästa lackskyddet som går att köpa för pengar efter att ha provat det mesta. Ett bra lackskydd skall man använda om man är intresserad av att bevara bilens glans och vill motverka angrepp från miljö och omgivning. Jag tvättar flera ggr i veckan md ditec går inte ens att avfetta bort. Ta ett billigt lackskydd och gör om det ofta. Ksotar mkt tid och sliter på lacken varje gång du lägger på eller av ngt.*Automattvätt bidrar till både rost och skabbig lack. Återcirkulerande vatten oavsett typ av automattvätt med el utan borstar är ett h-e och är man noga med sin bil och bryr sig tvättar man inte i automattvätt utan för hand. Mvh Asken |
|
| En ditecbehandlad bil skall inte poleras mellan gångerna då den topcoatas var 18e månad. | |
|
Inte ens vaxas på egen hand. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.