AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
817

Fel på hastighetsmätare!

Vad kan de va för fel om hastighetsmätaren börjar fladdra o håller på så ett par dagar o lite till o sen bara ger upp,
jag har en 318i -88

Visa användare
116
Ronelov
318is -90
Tjena!
Jag har hört att givaren på diffklumpen brukar börja glappa.
Vet inte om man kan sätta dit den bättre eller om man måste byta men sök på forumet.
// Ronelov
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Är det bara hast.mätaren som slutar fungera eller är det hela instrumentpanelen?

Är det bara hast.mätaren skulle jag kontrollera givaren som sitter på bakaxeln. Det är rätt vanligt att den ger upp.

___
Bilbloggen: Länk
det är både hastighetsmätaren o trippmätaren o när detta sluta funka så blev även den där mätaren som visar hur mycke bilen drar osv lite knepig,typ när ja gasar så går den i bott hela tiden,inget mellanläge eller nått sånt o det började direkt när hastighetsmätaren började krångla

Jag vet att det skiljer några år mellan våra bilar men jag har samma problem som du med mätarna.
Jag har bytt till en ny hastighetsgivaren och kontrollerat anslutningarna till givaren utan resultat.
Så jag misstänker att det är nått vid instrumenteringen,för ibland så räcker det att man slår lite uppe på instrumenteringshuset och då hoppar mätarna igång,troligtvis dålig lödning eller dålig jord.
Ska ta itu med det snart för det kan inte vara bra att slå på instrumenteringen i längden,samt att om man kör utan hastighetsmätare så finns det risk att farbror polisen klockar en.
ja kollade under bilen idag förresten o såg 2 små kablar gick in i nån liten kontakt i själva klumpen o faktiskt så va den ena kabeln av så det är förmodligen det:)
jag får tacka så mycke för svaren jag fått ,kommer fixa detta innan helgen är slut så senast Måndag så får vi se om det är det!:)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.