AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
5.939

BMW cs SOMMARTRÄFF-Kinnekulle

Sida 3 av 3
Gemini__
Är det inte dags att gå med i BMWCS da? =) Skulle vara skoj om vi M5:or är samlade på ett och samma ställe.

Mvh:
Thomas
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Schnitzer, du får lite mer än bara parkering.

Bayeris...klubb tidningen som jag knappt kan stava till. (senaste kunde du bla läsa om hur en viss M3SE blev rejält frånåkt av en M3csl)

Dessutom rabatt på reservdelar hos BMW.

Racerbilen: Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kikar till hemmet istf Kuinnekulle:)
Ha en gasglad helg!
Asken
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Saken är den att jag har redan bättre förmåner som jag har förhandlat till mig själv. Visst hade det kul att ha klubbtidningen. Ändå har man varit med och skrivit köpguiden för M5 E34 :)

Så i mitt fall är jag inte intresserad av någon bankörning (inte än i alla fall) eller andra aktiviteter förutom att få ställa bilen på området. Kolla på är ju också kul! Kanske går med längre fram, men jag har just nu ingen anledning bara för parkering.

//Schnitzer

M5 -95: Länk
Schnitzer.. Vi får parkera jämte varandra på parkeringen "längre bort" :P.
Sådär, då var man home safe igen efter en underbar helg.
Kan dock tyvärr konstatera att Knutan är svårslaget även om detta var helt ok.
Helgens bilder. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Bu
154
Bumsan
M5 -93
330 CI cab -02
740 Li -09
X3 3.0i -04
Det var trevligt med en träff och kul att träffa alla vi lärt känna, men jag tycker att Kinnekulle var lite avslaget jämfört med Knutstorp.
Mindre folk och alldeles för utspritt.
Knutstorp är mera publikt och jag hoppas att det blir Knutstorp igen nästa år även om det är dyrare.

Vad jag förstod fanns ingen möjlighet att campa eller hyra campingstuga på området? Det tycker jag är tjusningen med Knutan, just att man lever 2 dagar vid banan med BMW-galningar så det blir en viss atmosfär. Man vaknar av en S14 som varvas etc...

/Olof
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Nu är man hemma i skåne land efter en trevlig men ngt hektisk helg.

Olof, om du hade makat dig till kinekulle så hade du märkt att det hade gått utmärkt att slå upp ett tält eller ställa en husvagn ;)
Olof:
Kolla vad som finns i bakgrunden på denna bilden. :-D Länk

///Micke
Min cabrio Länk
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tyckte att det var jätte trevligt på Kinnekulle.Det ända jag var besviken på
var Autosalongen Grästorps reservdelsförsäljning.Efter att vant sig med Förenade Bils försäljningar på Knutstorp,var ju detta platt fall.

En extra eloge till Krille och Lena,för en vel genomförd träff.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Ser ut att ha varit en kanonhelg. Dessutom fina bilder! Många sköna vagnar att via ögonen på. Men varför en stor sovjetisk silo mitt i alltihop? BMW CS nya avfyrningsmekanism för interkontinentala kryssningsmissiler?

Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger
Haha, silosen? såg man från banan. Har ingen aning om vad den används till men den var stor och reste sig som ett monument upp ur landskapet.

///Micke
Min cabrio Länk
852
Sörpan
325xi -02
Silosarna är ett landmärke som gör att man hittar lättare till Kinnekulle... ;-)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
"Silosarna är ett landmärke som gör att man hittar lättare till Kinnekulle"

Det hade jag behövt på Sydträffen i Malmö härom veckan. Nu fick det bli kartläsarinstruktion från Hansen istället. Det gick bra det också. Nu väntar jag bara på en dvd till min navi...

Jag är direktör, så det ligger ju en del i det jag säger
Var där men inte kände man igen en jeppe...:P

Medlem i Farsor med BMW
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag tyckte också att det var en riktigt rolig träff. Mycket trevligt folk och fina bilar.

Bumsan:

Måste säga att jag var riktigt imponerad av eran M5. Mycket fint skick!

//Schnitzer

M5 -95: Länk
02
9
02Krille
320 pickup -85
2002 tii/is -73
2002 touring 2,3 liter -73
2500 -73
TACK ALLA NI…
Som gjorde BMW CS Sommarträff på Kinnekulle till en succéhelg! Visst visste vi att Knutstorp aldrig skulle gå att ersätta. Den träffen är ju klubbens djupaste tradition och ligger oss väldigt varmt om våra hjärtan. Men på Kinnekulle kom vi en bra bit på väg med ca 170 st deltagande bilar (inkl licens, PR åkare och Cupförare). Det tar ett par år att etablera en ny träff på en bana som vi inte använt på 5-6 år. Nästa år blir vi ännu bättre... Har du ideér eller vill hjälpa till på nån träff, kontakta Krille. Under nuvarande ekonomiska förhållanden (klubbens ekonomi och de i vissa fall dyra banhyrorna) kan vi kanske möjligen anordna Knutstorpsträffen ungefär vart femte år.

Tack alla ni som visade att vi är en stark och gemytlig klubb:
• Som kom med era fina BMW, ställde ut dem i Concours d ´Elegance, körde Skill Contest, körde tipsrally, tältade och grillade…
• Till Stockholmssektionen som skötte insläppet på ett proffsigt och snabbt sätt, och Göran som skötte speakertalandet...
• Westsektionen som lade upp Tipsrallyt och med webmaster Magnus som fotade…
• Norrsektionen med Mikko, som hjälpte till överallt…
• Kansliet med Margareta och Mats som skötte regaliatältet och kolgrillningen...
• Alpina klubben som ordnade parkeringen…
• 02-sektionen som höll i Skill Contest och Concours´d Elegance…
• Sportklubben som magnifikt höll i allt banåkande…
• Alla licens och PR-åkare som visade upp sina bilar och kunnande på banan…
• Cupförarna som bjöd på rafflande fighter i BMW Cup...

Och tack till företagen som ställde ut:
• Autosalongen Grästorp som visade upp nya BMW (även på banan)och sålde rabatterade delar.
• Sandtler som visade och sålde racingprodukter och fina racebilar.
• Viktvägning av bilar.
• Jan Axstrin som sålde beg 02-delar.
• One18 som sålde bilmodeller, bilteckningar och kluriga nyckelringar.

Ett stort tack till alla danskar, norrmän och tyskar som kom till vår Sommarträff, som medförde trevlig internationalitet!

Freunde am fahren!
Krille (Skall jag aldrig hitta det rätta spåret på denna lömska bana?)
Lena (Jag vill ha en 130i!)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.