|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| A.G - träffen ordnas väl i första hand för klubbens medlemmar, (sekundärt för övriga bmw intresserade svenskar som kan tänkas bli medlemmar) eller ?? | |
|
Hej, jag betalade medlemsavgiften i måndags. Är det försent om man vill komma till Kinnekulle? Hur lång tid tar det att bli registrerad? Mvh Micke Min sida Länk |
|
|
Hej Stefan. Stämmer bra , träffen anordnas av BMWCS så att klubbens medlemmar kan komma och köra med sina BMW bilar på bana eller bara umgås i depån. Personligen tycker jag att det utländska inslagen alltid har tillfört träffarna (Knutstorp) något , du kommer väl ihåg alla Norrmän och Danskar :) Tyvvär så har intresset försvunnit för våra Nordiska grannar då de inte längre kan köra på banan , men de utländska entusiaster som trots allt vill komma måste givetvis vara välkommna likväl som vi säkerligen är välkomna på deras träffar. Och du behöver inte oroa dig , du får inte mindre bantid för att några utländska BMW entusiaster står med sina bilar på området ! Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
| attans ..den krockar precis med min utlandresa... | |
|
Schnitzer Jo, vi tror att det kommer en hel del fler än ni på tråden. Till den årliga Knutstorpsträffen, som i år ersätts av Sommarträffen på Kinnekulle, brukar det komma ca 300 bilar. På BMW CS Forum, kan ni nu hitta kompletta tidsprogram över alla aktiviteter. Krille Klubbmästare BMW CS Ordf BMW 02 Club |
|
|
Hur funkar det för vanliga tittare då??? Får dom oxå komma dit eller är det bara klubbens träff??? Blev lite förvirrad nu.... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Bilda ert eget 5-kampslag:Länk Vågar Alpinorna utmana M ? Finns det någon kraft i X-folket ? Orkar 02:orna piska Oldtimers ? Är Z-folket tuffingar härdade av klimatet, eller en samling posörer ? Visa vilken BMW-grupp som regerar ! ; ) |
|
|
Upprepar Grabbers fråga : Hur funkar det för vanliga tittare då??? Får dom oxå komma dit eller är det bara klubbens träff??? Någon som vet? |
|
|
BMW vänner! BMW Club Schwedens sommarträff på Kinnekulle Ring nu på lördag-söndag 29-30 juli, är till för medlemmar i BMW CS och BMW SC. "Tittare" (potentiella nya medlemmar) är också välkomna till träffen, dock får ni parkera bilen utanför området och gå in, vilket är gratis. Tycker ni det verkar kul och spännande att deltaga i aktiviteterna, så finns alltid möjligheten att lösa medlemskap på plats till ett "paketpris". Välkomna! Göran Benjamin Ordf. BMW CS |
|
|
OK! Tacar för svaren! Det såg ut lite som "endast meddlemar"... ;) BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Så det blir inte som på Knutstorp? Där fick man ställa sin BMW inne på området även om man inte var medlem. Nya regler nu kanske? //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Micke För säkerhets skull kan du ju ta med nåt kvitto på att du har betalat. Men ditt medlemsskap finns säkert registrerat ... Schnitzer Knutstorp (och i år Kinnekulle) har alltid bata varit för klubbmedlemmar. Det kan hända att någon har slunkit in. Men det är som sagt var endast medlemmars bilar som får komma in. Det är därför man skall vara med i BMW CS. Som medlem i "Int BMW Förbundet" har vi rätten att kalla oss BMW Klubb och använda oss av BMW logan. Att vara medlem där kostar en hel del pengar, att hyra banor och ordna träffar, kostar också en hel del pengar. Men vi är ett "gäng" BMW entusiaster som sätter vårt bilintresse högt och har skitkul på våra träffar. Tror faktiskt att det kommer en del danskar och norrmän till årets träff. Krille Klubbmästare BMW CS |
|
|
Medlemmar från BMW Car Club Norway och BMW Club Danmark kommer. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
krille. Tidigare (99-03) så fick icke medlemmar parkera sin BMW i depån på Knutstorp men icke deltaga i några "övningar". Hälsningar Ando Gunnarsson |
|
|
Förutsättningen var givetvis att personen i fråga körde "det rätta fabrikatet" :) |
|
|
Ok, är det långt ifrån banan som man får parkera om man inte är medlem nu då? //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
Schnitzer, Du får parkera M5:an i Lidköping ; ) Jag vet att BMW-folk vill åka ståndsmässigt om det så bara är till brevlådan, men du kommer säkert att bli tilldelad en parkeringsplats med enbart ett smärre gångavstånd till banan. Z4 3.0 Kelleners Länk |
|
|
BMWCS är ju till för sina medlemmar, som betalar sin medlemsavgift. Det ju då rimligt att medlemmar får "litet mer" än andra BMW-ägare, tex tillgång till näraliggande parkeringsmöjlighet. Kolla gärna in på www.bmwcs.com och se vilka andra fina förmåner medlemmar har, som kanonpris på däck, rabatt på försäkring och hos BMW-åf mm. Medlemstidningen 4 ggr per år ej att förglömma! Inga problem att tjäna in medlemsavgiften mao __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det är väl inget konstigt med att det kostar pengar att anordna sådana här grejer... Varför diskuteras det ens?. Sedan är det väl upp till var och en vad man vill lägga sina pengar på. |
|
|
Saken var bara den att jag hade ju givetvis tänkt att betala om jag fick stå på parkeringen inne på området. Kanske lite maffigt att behöva få betala hela årsavgiften enbart för en parkering, men jag förstår vad ni menar. //Schnitzer M5 -95: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.