|
|
|
|---|---|
|
hej blev bestulen på mina M5 stötfångare på min 525 89a fin med 36000mil på mätaren! MEN IF KÖPTE NYA PÅ BMW FÖR 42000kr ja e glad men vad vaderar dom hela bilen till då?! | |
|
Hahaha :) Du har just fyrdubblat värdet på din bil :P Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
nån som vill köpa! ha |
|
|
de flesta brukar bli glada över att få nya delar... vilket inte hör till det vanligaste får man väl säga... många gånger försöker bolagen komma undan billigt genom att montera begagnade delar. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Stötfångare för 42kkr? | |
Gemini__ |
Låter helt otroligt. Är du säker på kostnaden för nya stötfångare? Fick du verkligen nya M5-prylar, bolagen ger sällan ersättning för eftermonterade detaljer (som jag antar att dessa är på din 525:a?). Det är bara att tacka och ta emot, hoppas bilen blevv helt återställd efter stölden iaf. Mvh: Thomas |
|
M Technic Sportpaket "kod 335" gick att beställa på den tiden, fanns till 520i, 525i, 530i, 535i och 524td då med komplett paket inklusive bakvinge det sista var tillval på M5, dock är inte det rätta namnet M5 stötfångare utan M Technicstötfångare, bak är identisk medan fram är unik. Jag är förvånad över summan, jag har hört 12tkr för fram lackad utan detaljer, men 42tkr bör vara rätt mycket arbetstid, dessutom konstigt att dom inte letar beggat, just nu finns det en Sterlingsilver 525i 24V med M Technic Sportpaket i Tyskland för €1650, för en hel bil, det vore billigare att ta in den i stället för att köpa nya stötfångare! Mvh Stephan |
|
|
jag fick kopior på fakturorna från bmw!! men man kan förstå att de är dyrt att försäkra bmw!! |
|
|
Ditt fall var väldigt speciellt! För det första, värderar bolaget din bil till 42 tusen ens? Skulle inte tro det. För det andra, skäms inte BMW att sälja kjolar för 42 tusen?! Okey om dem är i guld, men jag betvivlar det. Ja, inte konstigt att försäkringarna är så dyra om bolagen gör som i ditt fall. Det skulle vara roligt om du skulle ringa handläggaren och höra hur han har tänkt? Det är bra för din skull, förstås, men det är riktigt skumt... |
|
|
k1mzo: även om kjolarna kostar 42' på BMW så är det nog svårt att hitta någon som är villig att betala rejält med pengar för dessa. Kanske några tusenlappar mer än vad begagnade kostar... ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.