AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.775

Ska e46an blinka då man låser med nyckeln ?

Som rubriken lyder ska bilen blinka när man låser pärlan ? Saknar denna funktion. Kan man aktivera/avaktivera den ?

HUr gör man det i så fall är tacksam för hjälp :)
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
När du låser med fjärrknapp blinkar den 1 gång, men inte när du låser upp. I allafall är min sån.

BMW CS #5206
Den blinkar bara om du har larm, inte om du bara har fjärrstyrt lås.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Ca
557
Carl 123
330 cab -01
116 -06
Hej!

Den blinkar utan larm, jag lovar.

Carl
Håller med Carl 123:

Har ej larm men bad BMW att vid en service aktivera nyckeln så att:

- en "Blink" vid låsning

- ej blink vid upplåsning

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

glassgränd6: som du säger så går det att aktivera men det ligger ej i nyckelns minne (key memory) utan i bilens minne (car memory).

Standard så fungerar det som beskrivs ovan men enligt TIS så ska det gå att programmera så att det även blinkar (två snabba) vid upplåsning. Dock så påstod Theanders att detta inte gick att göra på E46. När jag ställde frågan här på forumet angående blink vid upplåsning så fanns det åtminstonde en som fått detta programmerat så det ska alltså gå att göra.

På bilar sålda i Nordamerika så går det även att få ljudsignal vid låsning/öppning.

När det gäller bilar utan larm så blinkar även dessa. Fick av aktivera detta på min 530 när jag installerade ett DEFA-larm då det styrde över de blinkningar som larmet skickade.

___
//Ulf
Fr
83
Fredrik H.
Boxster S - 03
Jag har programmerat min så att den blinkar en gång vid låsning och inget vid upplåsning, passade även på att aktivera "Follow-me-home"-funktionen samt att bilen låser sig när den börjar rulla...

Programmer: Jag har också läst att det skall gå att få så att den blinkar vid upplåsning.. men Theanders har ju haft fel förr...
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Min blinkar både vid låsning och upplåsning... och den har inget alarm. Två snabba vid låsning och en blink vid upplåsning om jag inte minns fel.

Mvh, Anders
Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl...
Jag programerade min E46 så at den blinker två snabba vid upplåsning. Gjorde detta med GroupOne apparaten.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Härligt att det är fler som lyckats programmera även upplåsningen så nästa gång bilen ska in så får man väl instruera dom igen...

brännen: det brukar vara tvärtom på fleratalet bilar/larm
Lås - en långre blink - låååås
Öppna - två snabbare blink - öpp-na

___
//Ulf
Då har de ändrats under årens lopp, på min E46 328 -98 så gick det inte att få konfigurerat i DIS+.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Det finnast flera roliga saker at aktivera. Det er någon lista på e46fanatics.com över alla funktioner.

--
"Trying is the first step towards failure" (H. Simpson)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

wendtan: enligt TIS så ska detta gå på alla E46 sedan produktionsstart. För E38 och E39 så finns det begränsningar från när saker går att göra. Sen vad som går att göra i verkligheten kan jag inte svara på.

På 530'n så ville jag avaktivera funktionen att innerbelysningen tänds då man (då bilen är i "sleep mode") trycker på låsknappen på fjärren. Detta då jag har ett eftermonterat larm som triggar på innerbelysningen och denna funktion gör att larmet går på av misstag ibland. Detta ska enligt TIS gå att programmera men Förenade Bil sa att det inte går.

På 320'n så ville jag aktivera så att det blinkar vid upplåsning av bilen som har originallarm. Detta ska enligt TIS gå att programmera men Theanders säger att det inte går att göra på E46. Har hittills hört fyra personer här på forumet som fått detta gjort, dock inte hos Theanders...

___
//Ulf
Visa användare
200
brännen
320d Touring -01
Programmer:
Du har så rätt. Mindes fel. Var ut och kollade.

Mvh, Anders
Är inte parkeringsplatsens snabbaste karl...
Men är det bara BMW som klarar att programera om minnet på boxen ?
Skulle vilja att den blinkade en gång då mn låser den :) slipper man gå o kontrollera....

BMW- När du älskar att köra
Tjena,

Theanders vet inte vad de pratar om om de påstår att det ej går att programera in två blink vid upplåsning av bilen. Har själv fått detta gjort på BMW i Uppsala samt fått automatisk dörrlåsning vid start aktiverat.

MVH

Dominik
Ic
33
Ico
Bmw M3 e46 -02
Min blinkar två gånger vid upplåsning och en gång vid låsning. Vill ha ljudet/ pipet med. Men läst att det ej är tillåtet. Vill ha fler utav funktionerna så som follow me home, autolås vid körning, upplåsning endast förardörr vid första knapptryck mm.

"Remember if you want to - forget if you can"
Har programmerat blink vid upplåsning och lite andra grejer med BMW Scanner 1.4!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.