|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur låter det ner vevlager rasar? Jag hör konstig ljud underifrån när man slepper gasen eller när man inte belastar motor men för det mesta när man motorbromsar Är det någon som vet? Skulle va tacksam för alla tips | |
Paap Reeder |
... hur var det nu ...? Ramlagren "hör man" väl vid fullast och vevlagren i gasläget o-last till "pyttelitet" last. Kör man i 100 och pendlar med gasen alldeles kring o-last-läget hör man vevlagren. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... det är kanske kolvbultarna eller kolv"kjolarna" du hör. Så har jag haft det i min M30 de senaste 5000 milen. MVH /// Paap R |
|
... det är kanske kolvbultarna eller kolv"kjolarna" du hör. Så har jag haft det i min M30 de senaste 5000 milen. Hur farligt är det i så fall ? Hur länge innan den rasar eller kanske bäst och byta motor redan nu? 5000 mil det är långt men ljudet är iryterande |
|
Paap Reeder |
Min har gått dryga 43 000 mil "under tidvis svåra förhållanden" så visst har kolvarna fått jobba på. Utan att veta nått så inte tror jag att mina kolvbultar säger ifrån förrns om ytterligare minst 5000 mil. Men irriterande är det! MVH /// Paap R |
|
Hej! Undrar bara om det er metalisk ljud du hör eller mer "konstig". Om det är inte metal ljud då bör du kolla HARDYSKIVA ligger efter växelådan. Bäst att kolla det innan du river hela motor... |
|
Paap Reeder |
... glömde: kolvbultar och "kjolar" - när kolven vänder - hör man bara på tomg ... skulle det vara så att detta ljud börjar höras vid normal fart är det illa s a s. MVH /// Paap R |
|
Det hörs endast om man varvar motor till 2000 varv och släpper gasen då kommer ljudet vid ca. 1500 varv och det kvittar om bilen rular eller kör Jag misstenker att ljudet kommer från toppen så jag skall riva när den idag och se MVH NImo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.