AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
751

Stötfångare lister hur få av?

Pe
68
Peter 750
750iA -95
Hej!

Hur får man av den svarta listen som sitter på stötfångaren? Tänker på den som sitter runt hörnen och som alltid har ngt litet skrap.. Hur få av??+är de dyra att köpa nya?
Även den lilla plåt/plast biten som sitter under ljusinsatsen fram,avlång skall av för lackering.Hur få av så man inte sabbar..
Tänker nu på e38..TACK
Peter.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Du måste demontera stötfångarna och ta bort listerna innifrån typ. (Demonteringen är lätt som en plätt)

Plåtbiten ska man kunna skjuta åt sidan.. kommer inte ihåg om det var in mot mitten eller utåt. Tror något ska bort först som är i vägen, eller så räckte det med att öppna huven?...

Vaga minnen, men nu vet du hur det är i grova drag =)
Pe
68
Peter 750
750iA -95
Vad bra!! om jag tar loss stötfångaren,måste jag koppla bort batteriet då? Med tanke på airbag och så...Kan den utlösa vid demontering? Vill helst inte koppla bort batteriet med tanke på stereon.Vet inte om den är codad.. Har ingen code..
Peter.
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
Tror inte stötfångaren har så mkt att göra med airbagens sensorer faktiskt, så det är nog ingen fara.

För att lossa den skruvar man bort några skruvar i hjulhusen samt lossar två torxbultar (har jag för mig) från undersidan ganska mitt under stötfångaren. Tror det är lämpligt att lossa dimljusen först. Var försiktig med PDC senserorerna, flytta fram stötfångaren lite lätt först så du kommer åt att lossa dom. Sen har jag för mig att det var nåt trix med strålkastarrengöringen också..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.