AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
974

Funkar BMW E60 Nav skiva till BMW E46 ?

Hej som rubriken lyder funkar Navskivan från BMW E60 till BMW E46 -00? Kan navin i E46 spela DVD-format ? Cd-växlaren är paj i min, är det någon som vet om det är något typfel de råkar ut för ? För den verkar hitta Cd:N men inget ljud kommer samt att ibland känns den helt död ? Ingen strömförsärning kanske ?

Är tacksam för all hjälp man kan få !!!!

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Naviläsaren i en E46 -00 är CD-baserad som standad och kan inte läsa DVD. Sen är det vad jag vet också ett nyare system i E60 som gör att dom inte hade varit kompatibla även om du haft en E46 med DVD-Navi.

___
//Ulf
Hej ville gärna dela med mig med detta. Då min cd-växlare var halvdöd,bestämmde jag mig föratt dra ut den och öppna den mystika burken.

Jag tog isär den så mkt jag bara kunde och drog ut alla möjliga kontaker små som stora. Köpte elektronikrengörning och sprejade överallt på kretskort och spec kontakterna. Sedan tog jag och rengjorde lasern lite försiktigt och blåste rent den med tryckluft i burk. Då all vätska avdunstat tog jag torr teflonsmörja och sprejade på alla rörliga delar. Sedan drog jag ihop den.

Till min förvåning så funkar den klockrent nu :). OM nån nu har problem med en cd-växlare och funderar på att köpa en ny ! Testa och rengör den ordentligt först !!!!

Hoppas det kommer till hjälp för nån här :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.