|
|
|
|---|---|
|
Hej igen, skrev ett liknande inlägg förut men fick inga direkta svar så provar igen. Har en BMW 325Ti E46. Skall köpa nya fälgar nu och har hittat ett par som jag gillar skarpt och verkar vara ett bra pris på dom. Länk Men nu är problemet att dom finns i 5/120 40 vilket inte passar på min bil enligt följade info jag hittade här på forumet. BMW Bultcirkel ET NAV BMW 3 Serien E46 5/120 42,0 72,6 35-38 BMW 3 Serien E46 320TD, 325Ti, ci, 328i, ci 5/120 47,0 72,6 35-38 BMW 3 Serien E46 325xi, 330i, xi, xd, ci, d 5/120 47,0 72,6 35-38 Men har hört att det finns några plattor eller liknande som man kan sätta mellan för att få olika mått att passa. Kanske är helt ute och cyklar, men skulle bli välldigt tacksam om någon kunnig kunde förklara eller bara säga JA eller NEJ om dom passar min bil. /Niclas | |
|
Eftersom det är lägre ET på de du vill ha så kan du inte korrigera med spacerplattor. Skulle bara ge ännu lägre ET. ET funkar bakvänt. Lägre ET betyder att fälgbanan sitter längre ut i förhållande till anläggningsytan mot navet. ET40 och 8.0" breda fälgar måste väl ändå passa. Skulle fungera på min iaf. Och vanliga E46 har iaf inte mindre plats i hjulhusen, men jag vet inte defenitivt för en compakt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.