|
|
|
|---|---|
|
Hej En vän till mig ska köpa BMW, för första gången. Ett viktigt och sunt steg för en bilentusiast. Han har varit och kollat på en del olika. Han har varit och tittat på en 540 Touring (e39) hos en handlare i staden där vi bor. Han kan få ett rätt bra inbytes pris för sin gamla bil. Han gillar bilen i stort. Men den är lite skum. Abs-lampan, airbag-lampan och även antisladd och slir-lampan lyser konstant. Han påtalar detta för handlaren som då hävdar att det har blivit för att bilen stått länge (sen januari i alla fall) och batteriet har blivit helt utdraget. Min vän ringer och frågar mig vad jag tror, men jag vet inte. Jag tycker det låter rätt osannolikt att så mycket ska fela efter att batteriet dragit ur. Inom familjen kör vi enbart BMW och har en del på tex vinterförvaring och aldrig haft problem av denna typen. ABS:en funkar för övrigt inte, märktes ju efter bromsprov. Firman är rätt välrenomerad, men jag tycker det luktar skumt. Någon som vet om ifall det kan bli sådana här problem? -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- | |
|
se svar i annan tråd, tror att din vän hittade hit själv... mvh Martin |
|
|
Hade varit snällt att hänvisa till den tråden. Tror inte det var min vän som skrivit den eftersom han så sent som igår sa att han inte tänkte fråga här. Han är inte registrerad medlem... -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
|
Länk Som svar på frågan: Ja, dåligt batteri kan ge upphov till en massa konstiga elfel. Jag skulle dock inte köpa bilen själv utan att ha förvissat mig om att det verkligen är så. Det borde ju inte vara så svårt för handlaren att se till att batteriet är ok och visa att alla problem då försvinner. /Micke |
|
|
ber om ursäkt, klart jag skulle ha länkat, lite trött var jag nog! mvh Martin |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.