|
|
|
|---|---|
|
Har felmeddelanden från i princip allt som går att få, till och med från dragkroken på min 850, men eftersom det inte sitter drag på den så misstänker man ju lite att det skulle kunna vara falsklarm... tänkte därför löda om LCM (Licht Control Module) och CCM (Check Control Module), men som på E32 där den sitter i säkringsdosan fram kan jag ej hitta dem, sitter den kanske under baksäte, eller kanske i bagaeutrymmet? Om någon vet vore jag ytterst tacksam då detta plingande kan få en att bli tokig! Vi ses på vägarna, eller vid macken... ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk | |
|
Byt batterier är tipset. HAr hört att det kanske kan hänga ihop med felmedd på andra karosserier. Asken |
|
|
Batterierna är nya. Liksom halva bilens övriga elsystem. Efter 3 månader vid DIS:en och 50 000 skattade senare gick den då äntligen riktigt och som ett skott desutom. Trots att man tog alla varningar på allvar och köpte en "sen" 850 från -93 eftersom de tidigare årsmodellernas motorstyrningar med beta-versionen av bus systemet kunde bli i princip hur dyrt som helst att felsöka/reparera, och som dessutom orsakat det dåliga ryktet tolvan har, trots detta fick man ju liknande besvär... Så mycket för de tipsen :-) Tillbaka till larmen, dessa larm har hela tiden häcklat den, de tilltar hela tiden och misstänker därför att det är de klassiska kalllödningarna i både CCM & LCM som börjat busa. Vet någon var de sitter? (Bilen i övrigt kan jag mycket väl och behöver ej tips om nåt annat, har haft den i bitar fullständigt...) ___ Mats Kinnby --- Team Kinnby Motorsport Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.