|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
>Få tillägga att jag såg nu att dom hade tagit betalt 2ggr på olika datum, >skickade mail till dom nu och krävde tillbaka 5225kr och 100kr i ersättning >för pengarna dom lånat av mig utan tillåtelse. Återkommer hur det >slutar... Det var reservationsbeloppet som låg kvar i några dagar. Däcken fungerar bra och jag är nöjd.. |
|
|
Leverans är snabb men vid reklamation då är dom konstiga.. Köpte 4 däck varav ett hade en produktionsfel och kan inte balaceras rätt, detta däck vill jag naturligtvis inte köra med så jag reklamerar.. Titta va däckonline skriver: "Vi hämtar de felaktiga däcken så fort som vi har fått korrekt ifyllda och underskrivna reklammationsformulär. Sedan skickas däcken till producenten och vi väntar på svar från dem. Om producenten inte accepterar reklammationen så får du betala transportskonstnaderna och för eventuella ersättningsdäck. Vi skickar reklammationsformulären på tyska tillsammans med ett svenskt demonstrationsformulär (detta p.g.a. att producenten vill ha dem på tyska). OBS vänligen svara om du accepterar reklamationsvillkoren. Annars kan vi inte starta reklamationen." Va fan har jag med producenten att göra, jag har betalt och köpt dessa däck hos däckonline och dom vill ha att jag betalar en gang till i fall att producenten inte accepterar reklamationen.. Strange business etics imho!!! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det är alltid Däckstillverkaren som står för och godkänner reklamationen oavsett var du köper däcket. Det blir självklart lite krångligare när man köpt via nätet tyvärr. Enligt den gummihandlare där jag tidigare handlade däck, så var Michelin i stort sett omöjliga med reklamationer utan gummigubben fick stå själv för detta oftast, däremot var Continetal,/Uniroyal mycket mera tillmötesgående som exempel. ///MVH Hasso Länk |
|
Beställde fyra däck från Däckonline i förra veckan, och i tisdags hämtade jag dem på posten. Helt ok. Dock är det ju som vanligt när man kommer med "internet-däck" till den lokala däcknissen för montering. Ett jäkla gnäll... den här gången var det enligt dem HELT fel med 225/35x19 fram på E91. Trots att det är vad BMW monterar själva. Men nu sitter de på fälgarna iaf. Får bara se när vintereländet försvinner. |
|
| Min lokala däckkrängare är så jäkla smart så han inser att det är inkomster till hans firma när man kommer till honom och vill ha ett jobb utfört! Bara glada miner när man är där. :-) | |
|
Jo, det är ju så det borde vara! Inse att internet finns, och var glada att jag kommer dit och låter dem tjäna pengar på mig öht. Aja, bara att hålla tummarna att de har balanserat ordentligt så jag slipper krångla med dem om det. |
|
| Beställde 6st däck för några veckor sedan på däckonline och det fungerade bra. Det var lite omständigt med leveransen då de levererades till mig i omgångar av 2st däck per gång. Kan tänka mig postkillen började bli trött på att bära däck till mig.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.