AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.701

Erfarenheter från dackonline.se?

Sida 4 av 5
Scheckheft
Hej
Fick mina däck imorse. Leveranstid 10 dagar. Klockrent.

Mvh
Scheckheft
Värdelösa posten...

Beställde däck 2006-07-04, däcken skickades från Däckonline samma dag, och jag fick ett sannolikt leveransdatum 2006-07-11. Jättebra.

Tyvärr har jag inte sett röken av några däck ännu, och kollar jag på mitt kollinummer hos posten så är senaste noteringen 2006-07-07 kl 19.54, då de kom till Malmö. Sen ingenting.

Har pratat med posten några ggr, men det verkar ju vara en lekstuga som har absolut noll koll. De har öht ingen aning om var mina däck befinner sig. Däremot har de gnällt en hel del om otyget att skicka däck via posten eftersom däcken inte kan sorteras i de vanliga maskinerna osv osv. Jaha...

Börjar bli rätt brådis för min del eftersom jag har en färja att passa inom en snar framtid.

Stön.
/Micke
kräv av posten att de letar fram dina däck, deras skyldighet.
Åh vad underbart... Pratade med posten nu igen, och det är ju självklart ingen som ens tittat på min reklamation än, för de har ju en reklamationskö, och medelväntetiden innan ett ärende behandlas är 1½vecka!

Var iaf lite otrevlig och fick prata med nån annan människa som nu (när jag pratade med posten för 4e gången) sa att jag måste reklamera hos Däckonline också, för annars händer det inget. Tur att de inte sa detta första gången...

Däckonlines svenska nummer funkade ju rätt kass (hamnade i en telefonsvarare hela tiden), men jag ringde till Tyskland och fick prata med nån som kändes serviceminded och som skulel ta tag i det och återkomma imorgon.

Men jag kan ju glömma att det blir några däck innan semestern.
Fan...

/Micke
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag har samma problem, men jag väntar på fälgar som levererades med Fedex. Dom har kommit till Arlanda, sen har dom ingen aning om vart dom tagit vägen...
Suck. Vad trött man blir !

Min bil: Länk
Visa användare
116
Freddeboy
325iM Touring -02
Jag köpte 2 framdäck från dackonline.se i våras. 2 st Contact Sport 2 á 1252kr inkl. frakt. Pröjsade med VISA, skickade dem till en däckfirma i stan, sen tog det 9-10 dagar så var det bara att åka dit och lägga om. Totalpris inkl. omläggning/balansering runt 3000kr. Kanonbra!
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Beställde Yokohamadäck för en tid sedan, de gick dock inte att få tag på. Jag fick mail om detta och svarade att jag ville bli uppringd. Blev uppringd och valde som alternativ Bridgestone RE040A, gick inte att få tag på! frågade då om Michelin PS2, de gick inte heller att få tag på! Nähä! Låt ordern på Yokohama ligga kvar ett tag då, bad jag. Inga däck dök upp och jag valde avsluta ordern. Fick brev från banken igår att pengarna kommer in på mitt konto på måndag, dvs en vecka efter avslutad order, helt OK. Jag antar att jag hade otur, men däckonline har skött sig bra i alla fall.

vacker förare ska ha vacker bil:)

mvh Fredrik
Jag beställde nyligen nya sommardäck, GoodYear Excellence. Leverans efter 2 dagar, mycket smidigt.
Köpte nyligen fyra Dunlop sport maxx från däckonline. Snabb leverans och färska däck, 25 veckor gamla. Billigt var det också.
Har också beställt därifrån och jag är ypperligt nöjd med deras service! Hade jag inte fått mina däck superbilligt från en bekant så hade jag alltid köpt därifrån.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Jag har ochså köpt däck där, tog 10 dar sen så var däcken hemma. slog till på ett par lågbudget däck goodride som funkar fin fint. Dom är t o m tystare än mina Hakondäck jag hade innan så lågpris däck behöver inte vara skit hehe.

BMW e lag
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...Uppriktigt sagt förvånad att det bara tog 4dgr från beställning till jag hade däcken på bron :)

Billiga Nokian NRVi 225/50 VR16...500:50/däck inkl. frakt!...Snorbilligt,hoppas bara på att däcken är ok också på bilen då jag ej låtit montera dessa ännu ;)

Dock var ju naturligtvis priset satt så lågt pga att dem är väl en utgående modell gissar jag...
Tillverkade vecka 51 år 2005 såg jag också,men det gör mig ingenting :)

Mvh Janne.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har handlat flera gånger på Däckonline nu....

Senast var två uppsättningar Nokian Nrvi 225/50-16 för ca 500kr/st (en uppsättning till E46:an och en till "slitbilen" - en MB W124-93). Båda uppsättningarna tillverkade v.01 2006.

Nokian har tydligen lanserat efterföljaren och 225/50-16 är lite av en uddadimension - det i kombination med stundande vinterdäckssäsong fick nog priset att ramla ner till Kina-däcknivå! :o)

Har monterat däcken på E46:an och de verkar riktigt bra - tysta och stabila. Skönt att slippa dånet från de slitna Pirelli P7-däcken som fått "klackar" och dånade som terrängdäck... :o( (Dock var P7:orna tysta och fina de första 3000 milen...)

Två dagar efter jag fått bekräftelse om att däcken lämnat Tyskland hade jag dem levererade till mitt jobb (valde jobbet som leveransadress) - klart imponerande!

Mvh

BMW – Weltmarke aus München!
Jo
7
JonasP88
525 touring -93
Handlat 4 nya däck där en måndag å fick dom på fredag, snabbt å smidigt
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Handlat däck hos dem 2 ggr, 255or till E32'an och 285or till M5'an. Funkat perfekt. Alltid fått däcken samma vecka. Men ser till att beställa under lågsesong.
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Kan ju nämna att jag arbetat med att sortera paket på postens terminal i örebro. Däcken som kommer är ett rent helvete. Firmorna som skickar däck packar ihop dom 2 och 2. Därefter märker dom bara ett av däcken, så ifall 1 utan märkning försvinner så blir det skitsvårt att spåra det.

Vet att posten har under högsesong ett gäng anställda endast till att spåra försvunna däck. Såg någon statistik på det där någon gång och det är endå en himmla massa omärkta däck som hittar rätt tack vare dom.

Så varje gång jag beställer nåt så ser jag till att skriva under kommentar att dom ska märka alla 4 däck med kollinr. Senaste leveransen jag fick så var båda däcken märkta.
Beställde 4 däck i måndags och däcken kom idag torsdag. 3 dagars leverans är bra :)
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Köpte vinterdäck därifrån, valde att de skulle skickas till den däckfirma jag själv hade valt för montering. Så vara det bara att åka dit med lite fälgar och få grejerna monterade. Väldigt smidigt faktiskt.

__
Bilblogg:
Länk
>Beställde 4 däck i måndags och däcken kom idag torsdag. 3 dagars >leverans är bra :)

Få tillägga att jag såg nu att dom hade tagit betalt 2ggr på olika datum, skickade mail till dom nu och krävde tillbaka 5225kr och 100kr i ersättning för pengarna dom lånat av mig utan tillåtelse. Återkommer hur det slutar...
st
388
stormdk

F10 523i
Audi R8 V8
Boxster S 996 motor
Polo Cup track day
jeg har købt ca 10 par dæk hos dom. Altid være supert bra och sanbbt. Kan absolut rekomenderes..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.