AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.702

Erfarenheter från dackonline.se?

Sida 3 av 5
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Forry
Det har minst sagt gått troll i din beställning:(hoppas det löser sig snabbt.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Jag väntar för övrigt på returbetalning av summan för det däck som kom i fel dimension (fick skicka tillbaka det pronto). Summan drogs från mitt konto den 21/4 och däcket levererades/returnerades den 31/4 men inga pengar har dykt upp än... Nåväl det ordnar sig säkert men det känns lite drygt av ett såpass sort företag att dra ut på en sådan sak såhär länge.

Visst, de har säkert asmycket att göra på det företaget - men det har vi också där jag jobbar, och inte f-n segar vi pga hård arbetsbelastning att ersätta kunder för returer bara för detta!!

**330-cabben såld 13 Maj 2006***
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Tack Trucker* Jaa..nog börjar man bli less, idag var jag till Posten o pratade, det visar sej att ena däcket gått från Malmö till Kristianstad (inte Gislaved som jag skrev:-) Dom skrev en reklamation i alla fall, får väl se om dom hittar det eller om nån lycklig snubbe fått 1 st 265 Nokian i present från DPD...

Trist som fasen är det.Aldrig mer däckonline för min del i alla fall
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Så har det då äntligen löst sej. i går morse så ringde det på dörren och en postkille stod i trappen med ett Fetdäck.

Det blev att snabblasta bilen åka 2 vändor till däckfirman.
All heder till Daniel på Bil& Däck i Luleå som gjorde ett superjobb, perfekt balanserat, inga repor eller ens fläckar. Toppen.
Nu rullar jag på mina nya Nokian NRY, Toppendäck, inga spårningstendenser, man känner hur den biter sej fast i asfalten. dock lite högre kupeljud, höjer man stereon lite så...men jag har ju 265 bak..

Så äntligen kan jag sätta punkt:-D efter nästan 5 veckor

Min bil
Länk
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Hm såg just att du köpt NRY :)lite i problemet ligger där ,DO låg långt under inköpspris på dessa tror att dom sålde fler däck än dom hade tillgång till.
Jag köpte själv NRY och är lika nöjd som du ett klart prisvärt däck,framtiden får dock utvisa hur många mil man kan plocka ut.
Det som är mest positivt är helt avsaknad av spårtendenser:)

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Forry: Har du kanske något nummer till DPD?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
George.K
Prova med dessa.

Office Sverige / Lund: Kalkstensvägen 35, 22478 Lund
Telefon: 046-370020, Fax: 046-370045

Delticom AG, Brühlstr. 11, 30169 Hannover, Germany.
Telefon: +49-1805-262 268, Fax: +49-89-20 80 80 810
dackonline.se

mvh
Göran

Min bil
Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Trucker* Kan nog vara så, dom var ju jäkligt billiga:-) Snudd på samma pris som kinesdäck...
Jag har ju inte heller hunnit lägga så många mil men ett är i alla fall säkert, finns inga spårningstendenser whatsoever..Dom bygger om vägen där jag bor,hyvlar asfalten,det är lappat o lagat, bron är en riktig testbana men däcken går Spikrakt. Jag är toppennöjd, min svåger är toppennöjd, iofs så kör han MB men ändå:-)
Återstår att se livslängden då men i övrigt rekommenderar jag det varmt.

mvh
Göran

Min bil
Länk
Hej,

Den 8/5 beställde jag 4 Vredestein Hi-Trac 195/65 *15. Dagen efter fick jag orderbekräftelse från Däck-on-line via telefon och mail samt besked om leverans till den däckfirma jag valt ca en vecka senare.

I tisdags den 17/5 ringde jag däckfirman och då hade däcken anlänt. Jag fick tid enligt önskemål idag.

Däcken var tillverkade vecka 6 och 17 i år, pinfärska. Däckfirman tog 150/däck för skifte och balansering/montering. Jämfört med de däckfirmor jag ringde och jämförde pris på blev Däck-on-line ca 350 kr billigare / däck. Klockrent!

Mvh

Erik, Skälby
Ge
639
George.K
330ci - 02
Kundservicen i Lund, utan att överdriva så har jag säkert ringt dit minst 50 ggr, kommer alltid till telefonsvararen.

Det står att ett "paket" har levererats, men det andra "paketet" har "inbound exception", och det innebär...?????????

Nån som har upplevt liknande?

Nåt som oroar mig mer är den däckfirman som däcken skulle vara levererade till inte tar sig an den profilen jag har på mina däck..brist på verktyg eller nåt liknande sa han.

Han ville inte göra jobbet ialla fall...fan ska man göra nu?
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Prova att ringa till tyska numret, dom lär visst tala svenska där.

Jag har med bra resultat mailat: karolina.przydryga@delti.com Hon svarar väldigt snabbt på mail.
Skriv o beskriv din situation och vad som hänt, mej lovade hon ett nytt däck då mitt sista försvann, fast sen kom det ju tillrätta.

Jag tror ju inte dom är ute för att luras men allt kan ju strula.

Sen skulle jag i ditt fall även kontakta posten och göra en reklamation. skriv ut alla papper o gå dit. DPD är ju samarbetspartner med Posten.

Vad gäller däckverkstäder så är det väl mer problem..Du får leta runt.
Riv bort alla lappar, säj INTE att du köpt på internet utan av en kompis som köpt fel eller nåt.(Fått i present...) internethandeln gör dom avoga.

Lycka till
Göran

Min bil
Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Så nu är det fixat.
Jag var inte rädd för att jag hade blivit lurad, utan för att det hade blivit nåt strul bara, men det har fixat sig nu.

Ringde det tyska numret till Däckonline, dom vet vad service är, vilken kille!

Mycket hjälpsam.

Det svenska numret ska jag aldrig ringa mer, för man kommer ändå aldrig fram.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Kul att det ordnade sej

mvh
Göran

Min bil
Länk
ch
164
chris76
328 T-97
har beställt 3 ggr, trots att ená beställningen tog en månad!..mycket pga av att det var svårt att få kontakt med dem.......de otroliga priserna väger upp det mesta.........
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Fick precis min tredje leverans från dackonline. Alla gånger enligt utlovad leveranstid. Dom är grymt bra tycker jag.
Jo
1.142
Jojje81
740ia -96 19"
325Ci M-paket
Har även jag precis fått min tredje leverans av däck därifrån och är mer än nöjd!

Beställde på en fredag kväll, beställningen behandlades mao på måndag morgon men fick mina däck redan på onsdag!!!!
Alltså 2-3 dagar tidigare än utlovad leverans!

Alltid kanon-nöjd och jag rekommenderar dom!

Mvh Jojje
Hej,

När jag beställde däck från Däckonline i förra veckan så fick jag ett leveransmail där de talade om vilka "GLS-kollinummer" mina däck har, så att jag kan kolla online var de befinner sig.
Nån som vet var jag kan knappa in dess kollinummer? Har tex provat på gls-germany.com, men där får jag ingen träff.

Har även mailat till däckonline några ggr, men de verkar inte tömma mailboxen så ofta. :-/

/Micke
Vilket transportbolag har de använt?
När jag beställde från dem så använde de Posten.
Testa postens hemsida.
Vet inte vilken bolag, den info jag har är:

"Produkterna har gått för leverans och kommer sannolikt att levereras till Er den: 11.07.2006 GLS-Kollinummer: xxxxxxxxxxx, yyyyyyyyyyy"

På posten får jag iaf träff på första kollinumret, även om den info som jag får upp (tex vikt) inte stämmer särskilt bra.

Nåja, det verkar vara ett steg framåt iaf.
Tack!

/Micke
Verkar som att de skickades med Dpd, på deras hemsida fick jag också träff, vilken stämde tidsmässigt med infon hos posten.

Då borde det finnas hopp om att jag får däcken idag eller imorgon. :-)

/Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.