AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
18.698

Erfarenheter från dackonline.se?

Sida 2 av 5
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Så är det när man köper via internät.
En del som jag hade tur o är nöjda medan det strular för andra.
Tips till er som inte har turen på sin sida:
-spara alla kontoutdrag, mail o andra papper så att ni kan bevisa motsatsen om det blir strul o om det hjälper inte så är det närmaste polishus som gäller!

MHV Grabber
Ge
639
George.K
330ci - 02
Tror inte det ska behöva gå så långt. Men samtidigt så får man ha i åtanke att det är högsäsong för dom nu.
Men det kan skötas smidigare tycker man juh.
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Betalar alltid med kort ,har inte (än så länge) haft nåt trassel.Ang att leveransen kan komma uppdelad så informerar dom om detta på hemsidan.
Sen om man vill slippa åka runt med dubbdäck i maj så kan man beställa liite tidigare.

Mvh/Micke
Min 02sida
Länk
Ge
639
George.K
330ci - 02
Lätt att vara klok i efterhand ibland.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Alla har väl högsäsong just nu, ändå lyckas en del leverera på 4 dagar.Hade bara Gummihuset sålt 265:or så hade jag rullat för länge sen. Med eller utan Plastpengar

Min bil
Länk
52
447
528:n
528i -96
Mina däck som beställdes där kom....3 gånger! Sedan så brevväxlade vi typ 10ggr.... Dom verkade inte fatta att jag inte beställt 3 omgångar däck!

Deras kundtjänst är bedrövlig med. Men dom har bäst priser. Med den servicen kan jag förstå varför....
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag överförde pengarna den 13 April
Pengarna registrerades den 27 April!!!
Däckonline skickade beställning till leverantören den 3 Maj
Levrantören DPD hämtade däcken samma kväll i Holland
Passerade Tyskland den 7 Maj
Passerade Malmö den 7 Maj
Med tur har jag 2 däck i morgon 10 Maj
Detta gäller framdäcken.
Bakdäcken lär väl dröja lika länge.

Gillar man inte plastkort så skall man inte beställa från däckonline.
Priserna är förstås bra men jag är besviken ändå

Min bil
Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Fick just mail att dom hade hittat ett par 265:or:-) så nu är det väl bara typ en vecka kvar...
M7
18
M7 Powered
Bmw 740Ia M7 Powered -95
Beställde då mina däck från däckonline i juni förra året & väntar ännu på att jag ska få antingen mina däck lr pengar tillbaka....Men dom kommer säkert vilken dag som helst nu = Inte..
Visa användare
539
idde
320d touring -08
523 Touring -97
M7 Powerd.

Vad säger däckonline? Det borde ju ändå va ganska olagligt att hålla en kunds pengar nästan ett år utan ha levererat varorna .

/Ian
Ps
72
Psz
530iA -05
Jag beställde däck Valborgsmässohelgen, pengarna reserverades 2/5. Leveransen påbörjades 2/5, Schenker ringde idag, får dom imorgon. Det är andra gången jag beställer, förra gången tog det två veckor. Har man lite framförhållning så bör det inte vara ngt problem. Men ett år o inga däck låter för j....gt.
Pelle
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Nu har dom lyckas hitta 2st 265:or i Tyskland, beräknad leverans den 16 Maj

Min bil
Länk
Ju
11
Juristen
318 Cabriolet-98
Hejsan!

Min erfarenhet av Däckonline är superbra. Har handlat där 5-6 gånger dom senaste 2 åren under högsäsong och jag har ALDRIG blivit dåligt bemött från kundtjänst, fått vänta oskäligt länge på leverans osv. Jag annulerade en order en gång och jag fick tillbaka pengarna inom en vecka, enda "kruxet" var att jag var tvungen att leta reda på min banks IBAN nr men det hjälpte S E B till med.

För er som tror att ni kommer att bli lurade eller inte vågar betala med kort så känns företag mycket seriöst. Dom är Europas största däckhandlare och jag har mycket svårt att tro att dom medvetet skule "blåsa" någon. Jag har bara goda erfarenheter därifrån och jag har altid betalat med kort för snabbast leverans.
Ju
11
Juristen
318 Cabriolet-98
Alltid stavas alltid med två ll det fick man ju till och med lärar sig i skolan, hoppas att ni har överseende med misstaget......
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
och att "annulera" stavas med två l fick man också "lära" sej i skolan. :-D

Jag saknar också Editfunktion här(men av någon anledning så är dom livrädda för det)

Jag är inte rädd att bli lurad men jag tycker att leveranstiden blev oskäligt lång i synnerhet då jag jämför med svågern som fick nästan identiska däck monterade på fälg, balanserade o levererade på 5 dagar.

mvh
Göran

Min bil
Länk
Ju
11
Juristen
318 Cabriolet-98
Sååå dåligt av mig jag lovar att skärpa mig :-).......

Jag har aldrig behövt vänta längre än ca en vecka på leverans om jag minns rätt men visst om det är panik kanske man ska välja att köpa hos en annan leverantör. Håller med om att det aldrig är kul att vänta i alla evighet på sina däck.

Mvh

Andreas

Ge
639
George.K
330ci - 02
En vecka är nog ingen fara, skillnad om det handlar om 3-4 veckor
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Ska ha nya däck till min lastbil. Krav: runt, svart och sitta längst ner på bilen=)
Blev lite nyfiken på de däcken som Däckonline benämner: Top Quality. Är det någon som beställt Top och vet vad som kommit? Är det samma kinesdäck som Goodride och Wanli och allt vad de heter, eller kan man få något bättre? Känns nästan lite spännande att beställa "grisen i säcken..."
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Nu har jag äntligen fått 3 däck. 1 Månad efter betalning...

Ett ligger kvar i Malmö... Så i morgon hoppas jag kunna åka till däckpåkrängaren och sko om..wow

Min bil
Länk
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Och bara för att jäklas så är det fjärde däcket försvunnet, enligt DPD så drog det iväg till Gislaved eller nåt ställe.

Däckonline skall skicka ett nytt så det blir väl en vecka tio dar till av väntan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.