|
|
|
|---|---|
|
Då var man ute och åkte lite idag, och efter ettags åkande ( 40min ) i cirka 90kmh så får man höra ett litet klick och därefter ett sju jädrda sus. Snurar på hjulen så fort jag kom hem och det enda snurrar åt andra hållet ( vilket det inte ska göra på en diffad m3 klump ). Det går även väldans tungt att rubba hjulen. Så frågan lyder nu, vad ska göra göra för att få bilfan att rulla igen ? Antar att byta diffklump är det bästa / billigast, vilka passar på m3 e36? Är det bara m3 orginal eller sitter det te.x samma klump på 328an? Eller finns det någon stans man kan lämmna in där dom kan se över klumpen och reparera? Har ju även en extra reservklump sen förra sommaren.. Börjar verkerligen bli less på detta nu =( Det komiska är väll att jag knappt tucktar bilen, visst gasar man väll på... Men inte så det släpper och jäklas. Tycker verkerligen inte det borde ha rasat? | |
|
Några dumma frågor.. -Du har väl samma diameter på båda bakdäcken? -LSD-olja/tillsats i diffen? |
|
|
Ja, dom är identiska. Ja, det är rätt olja islagen. Förstår verkerligen inte vad jag gör för fel, åker då defenetift inte och sladdar i varje kurva. Och lite vanliga gaspådrag borde ju diffrackarn hålla för. Kan jag helt enkelt haft otur att diffen varit kass båda gångerna? Man vet ju ej hur bilen var körd tidigare, eller hur diff nummer 2 var körd. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.