|
|
|
|---|---|
|
Monterade i förre veckan mitt nya chassi som är ifrån H&R. Det som hände efter monteringen var att varje gång jag kör över lite ojämn väg eller svänger lite för snabbt åt just ett håll så klonkar det i vänstra dämparn/fjädern, som om något sitter löst. Sen så upptäckte jag även att när jag bromsar in väldigt hårt så skakar heal ratten och bilen drar även åt vänster, som om vänster bromsskiva är helt skev... Någon som har nån aning om vad som skulle kunna vara felet?? | |
| ska man inte göra en hjulinställning när man bytt fjädrar m.m, men det kanske du redan gjort? om inte så borde man väl kunna få bort skakningarna i ratten så iaf. | |
|
nu förstog jag inte om du hade bytt dämparna oxå eller ej..? em fyrhjulsinställning är absolut ett måste, du skall gå efter H&R inställningar. kanske nått som sitter löst? |
|
|
Jo har bytt både dämpare och fjädrar, men de skakar inte i ratten när jag kör vanligt osv, skakar bara när jag bromsar in hårt och så drar det åt vänster, sen skakar det i pedalen som fan, som om bromsskivan va helt skev eller nått. Har ej gjort framvagnsinställning än, ska sänka bilen mer snart då jag ska få mina nya fälgar, men detta har inte med framvagsninställning att göra, det skakar för mycket för att bara vara en framvagnsinställning. Det låter ungeför som en helikopterpropeller när jag bromsar in hårt. |
|
| Det är inte så att fjädrarna sitter upp och ner eller inte är vridna till rätt läge? Är de inte vridna rätt så ligger fjädren emot godset. | |
|
Hmm, vet inte, får kolla på det i helgen, bilen ligger ändå i garaget just nu. E de förresten nån mer här som har H&R chassi, tyckte mitt va lite skumt, framfjädrarna tycker jag inte riktigt stämmer, alla brukar juh få med en liten fjäder och sedan en stor fjäder på ställbara dämpare fram väll, jag fick bara med den stora, finns det någon som kan ta en bild på sina H&R dämpare? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.