|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Tänkte montera en väghållniongssats (supersport24) på fredag som jag beställt. vad jag förstått på polarna så ska det inte vara några problem att byta detta själv, men till verkligheten någon som kan svara ärligt på detta, jag har absolut inte tummen mitt i hand utan klarar o fixa det mesta själv. Lite tips på verktyg osv skulle vara nice. Kanske jag gör ett litet reportage om allt oxå =) tack på förhand | |
|
En Haynes eller liknande bok är inte så dumt. Glöm inte att göra hjulinställning efter bytet. Annars finns en det några engelska guider på nätet där folk beskriver hur de gjort. Googla lite så ska du se. Fota & berätta gärna lite om ditt byte, ett tillägg bland mektipsen vore trevligt. Hint, hint. Lycka till! |
|
|
Kanske ska köpa en bok oxå, Någon som har lite mer Konkreta tips på ett byte? =) |
|
|
Hej har satt på ett ställbart kit från h&r på min bil ..du behöver bara vanliga enkla verktyg inga problem alls Fram Om du har xenonljus på bilen så sitter det en sensor på ena bärarmen som du ska lossa sen är det krängningshämmar stagen och en bult på fjäderbenet och tre skruvar på fjäderbenet under huven Bak lossar du bara bultarna till stötdämparen 1 där nere och 2 där uppe sen är det bara att dra ut fjädern vet inte om jag har glömt nåt men det ser du när du river ner de lycka till |
|
|
Det blir att dokumentera allt nogrant så man kan gå tillbaka och titta på bilderna så man vet vart allt ska sitta =) Fjäderverktyg ska jag fixa i morgon oxå. =) ska beställa tid hos någon bilfirma som gör hjulinställningen åt mig oxå. ja återkommer senare |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.