|
|
|
|---|---|
|
Namn Ah Köldstart Längd Bredd Höjd Info (SAE)/(EN) (mm) (mm) (mm) OPTIMA Batteri RedTop 3,7U Lilla röd top 44 Ah 720 (SAE), 730 (EN) 237 162 191 OPTIMA 3,7U är ett perfekt batteri om du behöver mycket starteffekt för att starta ditt fordon. ReTop 4,2U Stora röd top 50 Ah 800 (SAE), 815 (EN) 254 173 195 OPTIMA 4,2L är ett perfekt batteri om du behöver mycket starteffekt för att starta ditt fordon. YellopTop S2,7 Lilla gul top 41 510A (EN) 343 127 227 Ett litet batteri gult batteri från Optima, passar till de flesta mindre bilar. Bra batteri vid t.ex. stora strömbehov vid bilsterio byggen. YellowTop 4,2U Mellan gul top 55 650 (SAE), 690 (EN) 254 173 195 OPTIMA YellowTop U 4,2L är designat för fordon med t.ex. vinchar och stora musiksystem. Batteriet har en hög kapacitet vilket gör att batteriet klarar av att hålla en hög spänning under hela urladdningen. Ett OPTIMA YellowTop U 4,2L är det perfekta valet om du behöver ett batteri med hög starteffekt samt kapaciteten att klara av att driva mycket elektronik. YellowTop 5,5S Stora gul top 75 900 (SAE), 975 (EN) 324 165 238 OPTIMA Yellowtop 5,5L är det första spiral batteriet på marknaden som kombinerar "deep-cycling" och en hög starteffekt. Detta batteriet lämpar sig för skogs- och byggmaskiner, samt medelstora fordon med hög elförbrukning. BlueTop 4,2DC Blå top 800 (SAE), 815 (EN) 254 173 198 OPTIMA BlueTop DC-4,2L är ett kombinations batteri, där man har tagit tillvara kraftfullheten hos ett OPTIMA startbatteri och kombinerat det med ett "deep cycle" batteri för krävande strömförbrukning. Ett OPTIMA BlueTop DC-4,2L är idealiskt för en båtägare som behöver ett kraftigt batteri för start och ett kraftigt batteri för förbrukning. Jag tror det är värt å satsa på ett yellowtop än ett redtop som har deep cycling som både startar i kallt,fuktigt,regn,varmt väder Vet att bärgningsbilar med vinchar och traktorer i Boliden gruvan och Malmberget använder optima yellowtop i sina traktorer. Torde vara bra som start batteri i sin bil me, mycke kräm | |
|
Hade en gåmg en Optima Redtop. Den gamla modellen med 55ah och 1050 cca. Fantastiskt batteri. Jag hade nog ett par djupurladdningar sålänge jag hade den men det märktes inte alls. Optima och dylika "torr batterier" tål djupurladdningar mycket bättre än vanliga. Trots saftigt pris så rekommenderar jag dem varmt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.