|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bästa bilen jag kört är 645i men ljudet var grym i 130i och kanon bil att köra. Skulle gärna äga den men är rädd för kortet så 118i får räcka tills man byter nästa gång.. |
|
|
bag, finemang! intressanta siffror. 130:an är tveklöst bäst när det gäller pris/prestanda. ser riktigt bra ut dessutom. rent spontant blev jag annars lite förvånad över z4.ans prestanda, eller brist därpå. den är ju så lätt och borde vara lite snabbare tycker man. men den halva litern mindre gör väl en hel del (för det är väl en 2,5 liters?). att den sen hade räckt för mig är en helt annan sak. är riktigt sugen på coupén. |
|
|
coupén är riktigt snygg! caymandödare. m3 e30 - finns det något alternativ? |
|
| Z4 2.5 har ju 218hk, finns med samma motor som 130i också. Till lite högre pris. Och ska göra 0-100 på 5.7. | |
|
E38B12, På vilket sätt är Saab 9-5 en "fin bil"? Är det den plastiga känslan i inredningen, hemska manuella växellådan (eller sen såsiga automaten) eller de värdelösa vägegenskaperna du har i åtanke med detta uttalande? Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Kalle - Jag har kört de flesta bilmärkena förutom renodlade racerbilar, och har aldrig märkt av de svagheter du pekar på när det gäller SAAB:ar. Har du blivit frånåkt av en Aero vid något rödljus eftersom du är så (ogrundat?) kritisk mot SAAB? ; ) |
|
viobebe |
Ok för att detta är ett BMW forum, men Kalle du skall veta varje bil har sin charm! hur skulle det vara om alla bilar var som BMW... nej just det inte så kul va, var lite relevant. En BMW i mina ögon skall vara en liten rapp körglad bil läs: M3 E30 "bästa bilen som BMW har byggt någonsin", M coupe + M roadster samt 323 ti comp, varför? jo E30 bakvagn små, över motoriserade, detta är BMW. Men en 316i, 318i eller en 520i övriga 5 serien också är ingen speciell körupplevelse d.v.s jag hade lätt valt en annan bil. BMW:s nya strategi är inget som lockar mig, och jag är inte ensam tro mig? Testerna med 130i säger sitt också, snabb men ingen spec körupplevelse, dvs det som de gamla modellerna har. Min 323 ti är min sista BMW, för jag anser att det är den sista riktiga BMW:n så jag hoppas att den håller länge väldigt länge. |
|
Har kört och åkt mycket Saab, men det är inget jag gör frivilligt. Ni får gärna tycka/tro att det är bra bilar, men försök inte att pracka på mig era åsikter. Och nej, någon Aero har inte kört från mig vid rödljusen, och lär definitivt inte göra det heller. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
|
Det är lugnt, ska inte pracka på någon mina personliga erfarenheter. No hard feelings bro´ : ) |
|
|
Har kört några Saabar, 9000 Aero -95, 900 SE -94, 9-3 Aero -01 och 9-5 Aero -01. Måste säga att det är bra "sprutt" på dom, men, varför har inte Saab lyckas bygga bort den eländiga slingriga framvagnen och degiga växellådan under alla år? Finns ju andra framhjulsdrivna turbobilar med 200-250 hk som går betydligt bättre, t.ex. Golf V GTI. (mkt kul bil enligt mig) Frågar man folk som som är "Saabfrälsta" så är dom så nöjda med sina bilar. Frågar man vidare så har dom råkat ut för t.ex. motorras, växellådsras, AC-strul, lacksläpp mm på nyare bilar. Det är väl samma sak med BMW? 2, 3, 4 år gamla DYRA bilar som rostar som det vore en Toyota -93, t.ex. Jag har innan min BMW kört flera Audi och det skall väl erkännas att Audi i största almänhet rostar betydligt mindre än BMW. Men Audi är lång ifrån felfria dom heller... Nej! Jag tror att det handlar om att hat tur och få tag i rätt exemplar (oavsett bilmärke) för ett problemfitt bilägande... MVH Christofer |
|
|
Är ni ute efter 0-100 med lågt pris är det ju båge som gäller..... |
|
|
Chrille - Jag råkade aldrig ut för någonting alls under de (två?) år jag hade min Aero. Den gick klockrent och utan så mycket som tillstymmelse till rost. Den krängde dock, precis som du säger, vid kraftigt gaspådrag. Jag hade desvärre inte sänkningssats på den. "Jag har innan min BMW kört flera Audi och det skall väl erkännas att Audi i största almänhet rostar betydligt mindre än BMW" - Ja, de gör väl det ; ) Har faktiskt aldrig sett en nyare Audi rosta någonstans. Min första, en gammal -86:a rostade i vindruteinfästningen upptill, men den var ju bara partiellt galvad. Efter att ha hört om forumens skräckupplevelser med rost på bilar som inte ens fyllt 6 år, får man ju gåshud ända ner i ryggslutet. Har aldrig haft rost på någon Audi jag ägt som varit nyare än -90. Min nuvarande är helt rostfri vad jag sett och vad ADAC kom fram till vid sin rostinspektion. Prestanda var visst topic ja.......ähum.... |
|
| En sönderröstad bil väger ju mindre...:) | |
|
Det där stämmer inte lars+ - rost väger väl lika mycket som metallen ursprungligen? För att kunna rosta behöver metallen knyta syre och väte till sig, om jag minns rätt : ) |
|
|
330-mike: Min poäng var att alla bilar kråglar, mer eller mindre... Entusiaster har en tendens att försköna bilägandet lite grann... =) tror jag. Jag har t.ex inte haft ett fel på dom 6 Audi jag averkat hittils... *garv* ;-P Min kollega bytt in sin 9-5 Areo -01 som gått 18000 mil. Han hade den mellan 12 och 18000 mil utan några större problem. Man skulle väl kunna säga det att det är först efter 5-6 år och 10-12000 mil som man kan se vad kvalitén går för... MVH Christofer |
|
| 330-mike, du har helt rätt. Men i långt gångna stadier av oxidering så börjar det ju lossna material, och därmed reduceras bilens vikt! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.