|
|
|
|---|---|
|
Tjenare Grabbar o Tjejer. Har ett mysko problem som kanske inte är lika mysko för dig. Har en BMW 320i -91 E36 med fönsterhissar fram. Dom verkar börjat leva ett alldeles eget liv då dom går att manövrera när dom känner för det o inte när jag känner för det :( Vet du vad det kan vara som gör att dom bara funkar ibland? Finns det ett relä till dom eller något känt ställe där det brukar glappa?? Mycet tacksam för alla svar! Mr P | |
| på min bil var det hissknapparna som var brända invändigt på kontaktytorna,ibland kunde jag köra ner rutan men då gick den inte upp,då fick jag vänta lite och vips så fungerade det igen,jag har haft isär kontakterna och putsat till kontaktytorna,jävligt pilligt....ska dock köpa nya! | |
| lyssna om hissen går när du trycker på knappen men rutan stannar kvar, isåfall ska du ta isär dörrsidan, sen på sax hissen sitter det vita plast fästen som glider i en skena, dom kan ha hoppat ur, så va de på min... | |
|
Om motorn inte går kan det vara relä:et som är sönder, det hände på min för ett år sedan. Jag tror det finns ett gammalt inlägg om detta, men relät sitter under ratten och är blått till färgen vad jag kommer ihåg och kostar runt 100 lappen på BMW. Tommy |
|
|
Tommy!! Du är en ängel..Igår dog elhissarna såklart i nerkört läge.. Efter 5 timmar insåg jag att denna gången hade det brakat ihop ordentligt, så bilen fick stå med rutan nere på gatan! Idag åkte jag till garaget och kikade efter relät du tipsade om.. Mycket riktigt var det felet!! Tack för ditt inlägg. Mvh Patrik |
|
| har bråkat hela dagen med det här problemet.. letade efter ett relä men hittade inget.. fast nu vet man ju vart det sitter=) | |
|
Martin! Om du tar bort panelen under ratten som sitter ovanför pedalerna så har du en bra början! Nu ser du en massa kablar och även rattstången blottar sig,, I mitten högst upp ska det sitta som en svart plasthållare du kan haka ur och vinkla ner och då kommer du antagligen se 3 relän.. 1 orange och 2 blåa, Då ska det vara ett utav dom blåa som tidigare nämnts och på min bil satt det till vänster uppe i hörnet på plasthållaren. Lycka till! Mr P |
|
| kollade igår, men på min bil sitter det bara ett blått relä.. och inte fan fick jag någon ordningen på det heller.. ringde bmw förut men han var upptagen.. får prova igen sen.. | |
| fick tag i killen på bmw och han sa att motorerna var paj. finns inga andra grejer att kolla? relät verkade ju iofs inte funka, men han sa att när det var så, så var det motorerna paj... | |
|
Martin! Vilket skitsnack han ger dig. Testa att byta relät först.. Det ska tydligen kosta nån hundring och då vet du iaf om det va det eller inte. Och jag kan aldrig tänka mig att båda dina motorer skulle vara pajj. Gör såhär: Kolla om elhissknapparna tänds (blir oranga) när du slår på tänningen... Blir dom inte det är dt nästan med 100 % säkerhet ditt relä som e pajj.. Byt det först! Mr P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.