AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
852

EVOLUTION PÅ 330ci Problem!

MR
14
MR_double_69
Bmw 330ci -02
Hej ja har ett par evolution från en m3 som ja skulle vilja ha på min 330ci men dom tar i skärmkanten bak...

Är de någon som vet hur mycket man behöver att fräsa bort för att få dom att passa... ????

Mycket glad över svar å all hjälp ja kan få...

De sitter att par 255/35/18 på nu...

M.V.H John

Ga
27
Gangstha
330ci-2001 M-Paket
Tror det är lättare att valsa ut skärmarna bak, detta e gjort på min med samma däck dimension som du ska ha.
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Hmmm. Det låter inte bra. Jag har just köpt m3-evolution (replika) till min touring. Däckdimension 225/45R/17. Enligt säljaren ska de passa. Är det däckdimension eller fälgen som är problemet? Är det skillnad på coupén? Det ska det väl inte vara
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Det är bakfälgen på M3 fälgarna som har för låg et (ET20?) för att sitta på övriga E46 som har ET47 orginal. Lägre ET gör att fälgen kommer längre ut mot skärmen.

BMW-Per: om du nu köpt replikor så e kanske chansen stor för att ET bak e högre ET än 20?

// M.v.h. Daniel
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Snackade just med försäljaren (Interwheel i Karlstad). Han säger att ET20 är till femserien. Min replika-fälg har ET35 och ska definitivt passa enligt försäljaren. Han säger att han sålt exakt denna fälg till många E46:or och att det aldrig varit nåt problem. Jag får väl hoppas att det stämmer
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Säger han det så ska det nog inte vara några problem alls =)

// M.v.h. Daniel
BM
117
BMW-Per
330 Touring -02
Det är klart att han vill sälja (-:. Men jag tror inte att han hittar på detta. Har köpt förr där, och de verkar schyssta. Hur som helst skulle jag få byta om det var problem
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.