|
|
|
|---|---|
|
Har kollat tidigare inlägg men inte fått klarhet. Tändningen lägger av när jag kör, den får för sig att dö i farten men startar igen när jag vrider om tändningen. Har kollat stift, o brytare o rotor. Inga problem där vad man kan se. Ska man rent av behöva byta tändslutsteg? Men i denna sitter den väl i själva "datorn" vad den nu heter. mvh jocke /mvh j | |
| Dme reläet vanligt fel på 318i stannar, rycker och har sig. | |
|
Finns den bara som originaldel eller? Nån aning om kostnad för ett sånt? /mvh j |
|
| kostar runt 170kr. | |
|
Då frågar jag igen eftesom du ändå verkar vara hjälpsam. Var hittar jag delen då? Sökte på nätet o hitta inte det jag sökte tyckte jag. mvh joakim /mvh j |
|
| Finns på BMW.Det finns 3st relän mot torpedväggen innanför den svarta plastlistenta ta lös listen starta bilen knacka på reläerna med en skruvmejsel så ska du se att bilen börja gå dåligt, då ser du vilket relä det är som spökar. | |
|
Är det möjligt att mitt problem kan bero på det? Min bil bryter vid 4500rpm och vill inte varva mer, emn på tomgång drar jag lätt in på rött! |
|
| Frifart:Hackar den och rycker i övrigt. | |
| Nej typ aldrig nu när jag bytt tillbaka till den gamla LMM'en, bara på 1an och 2ans växel på låga varvtal kan den hoppa lite. Den enda som händer är ett ganska försiktigt avstannande av accelerationen, nästan identiskt med varvtalsbrytaren. Tyvärr lär det intevara den då bilen drar fullt ut på tomgång, det är vid belastning det händer, allt ifrån 4000rpm till 5500rpm beroende på hastighet och i enstaka fall har 6000rpm uppnåtts på 2ans växel, men nästan alltid 5500 eller 5000rpm så bryts det. | |
|
Det är ju så min bil också beter sig. Jag knackade på alla tre av dessa reläer och det var det vita som spöka, så jag bytte ut det. Relät var till soppapumpen. Men bilen beter sig precis likadant. Hoppar som en kängru och blir knas om man belastar den. /mvh j |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.