|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hur stor monterings djupet under stolen? Har själv hemma en MB Quart DSE 216 liggandes som jag skulle kunna använda. | |
|
75 mm om jag förstått rätt. Litet mer info om byte av basen kan du titta här Länk Skall bli intressant att höra hur det går med ditt byte - har du fått din HU ännu? //Örjan C |
|
|
Ok! Det verkar som jag får plats med MB basen för den är bara 62mm djup. Har bilen inne så jag är lite nervös för tillfället. Men det är spännande och se hur det kommer att låta. Kan säga att det lät mycket bättre med högtalar bytet på fram dörrana o det hade man kunnat leva med. |
|
|
Drev du framhögtalarna med det inbyggda steget i Business stereon? Om det lät OK känns det som det skulle vara värt för mig att först prova att installera eget steg, bättre högtalare och basslinken innan jag investerar i en ny huvudenhet. Om jag gör på detta vis borde väl ljudet bli betydligt bättre än om man driver högtalarna med originalsteget... Har du någon koll på om det finns några bra Hög-Låg nivå omvandlare som man kan använda? //Örjan C |
|
| Jag har business med högtalarpaketet när jag köpte den och det är förstärkare. Tycker helt klart att du kan prova byta högtalarna först o se vad du tycker. De är mycket billigare. Har RF bas med RF´mono steg som är taget från högnivån. Högnivå adaptern är från Brl. Jag vet inte om det är några skillnader på adapterna.. Tror att de är nog byggda på samma sätt men MDS adaptern är lite snyggare. | |
|
Jag har en Infinity Basslink som jag vill koppla in i min 130i med Business CD. Hur ska jag gå tillväga? (Jag har sökt men inte hittat....) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.