|
|
|
|---|---|
| ni som har dessa dimensioner kan ni återkomma och berätta hur komforten, ljudnivån och spårkänsligheten är. extra intressant blir är det ju om ni bytt upp er från 16 tum och kan jämföra. Jag funderar på att köpa 18 tum , men är rädd att paja komforten fullständig. | |
|
Den stora skillnaden är egentligen när du går över till lågprofil - vilket man oftast gör när man monterar 17" - då blir bilen å ena sidan "flinkare" men bullrar mer och blir lite stötigare i gången. 18" fortsätter den resan - det bullrar lite mer (för bredden har ökat från säg 225 till 235) och blir ännu lite stötigare eftersom det är mindre däck "45-profil har blivit 35-profil). Går du från 16 direkt till 18 så får du en chock! BMW CS #6212 |
|
|
Jag har har 18" i min etta och det som märks att de bullrar lite mer o stötigare men greppet är bättre.. spår känsligheten känner jag inte att är sämre än med mina dubbfria vinterdäcken.. Jag var oxå lite fundersam i början att vågar jag ta 18 " men ångrar inte valet, så jag är nöjd att jag tog 18 tummarna till bilen.. |
|
|
När jag provade E90 första gången körde jag dels en 330i med 18" och dels en 325i med 17". Tveklöst gick 325:an tystare. Jag valde utan större tvekan att köra på 17" när jag beställde min 330i. Nu skall det i och för sig sägas att de två bilar jag ursrpungligen prövade var lite haltande i jämförelsen, eftersom 325:ans 17" var vanliga däck medan 18" på 330:in var Run-Flat, men jag är ändå glad att min nuvarande 330i har 17". Men allt beror på hur känslig du är för olika saker. Det är svårt att råda någon annan i detta, eftersom det i mångt och mycket är en fråga om tycke och smak. Det bästa är att försöka hitta lämpliga bilar att provköra, så att du med egna öron och andra sinnen får uppleva skillnaden. |
|
| tack för svaren. jag har kollat med solna och dom ahde en 120 med 17 tum på som jag ska ut och provköra. | |
|
det har väldigt bestor betydelse vilket däck du väljer om det är 17,18 eller 19 spelar faktist inte så stor roll som många tror. |
|
| ok, men om man säger att man tar de däck som ingår om man köper ett paket från bmw. jag har ingen koll på vad det är för märke men antar att det är cont sportcontact. jag glömde kanske att säga att jag bara är intresserad av RF däck. | |
| Kan ju bara säga att jag ångrade nå väldigt att jag inte tog 17tummare med lågprofil. Det får fan låt hur det vill, men det hade blivit så mycke snyggare! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.