AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.927

Kylarecement.Vilket är bra?

Hej.
Finns det något bra kylarecement eller lylaretätning.Kalla det vad ni vill.
Är min ford som bara ska rulla tills jag fått ihop pengar till att köpa en riktig bil.
sl
137
slhap
530Da Touring -02
om hålet är så stort att det rinner eller sprutar så kan du glömma den kylarn, om det bara droppar eller fuktar så kan du göra ett försök med kylarcement. prova CRC, finns på välsorterade mackar. sen är det bara att följa anvisningarna på flaskan..

my shit always works sometimes!
bi-em-dabbeljoo
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Nej det finns ingen bra kylarcement för det är aldrig bra.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
54
MR.B
Bmw 525 TDSA Touring -93
Jag håller med HAsso på den punkten, för vad jag vet så funkar det en lite stund, men släpper det så då får du byta ut hela paketet senare... men oki det funkar som en AKUT reparation... men jag rekomenderar det inte...

Riktiga män luktar DIESEL
det finns kylarcement på OK som har funkat kanon för mig
jag har kört ca 3000mil sen jag testade medlet och det har inte läckt en droppe sen dess
innan var jag tvungen att fylla på en halvliter i veckan så det var en superlösning för mig iallafall
men som sagt: det fuktade/droppade ut vatten i bakkant på toppen och det var inge tryck mellan topp och block
iannatfall hade jag rivit skiten istället

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Är man inte rädd om bilen och har funderat på kylarcement kan man lika gärna prova kanel, det funkar också.
Gjorde det på en Mitsubishi jag hade, funka klockrent. Skulle dock inte hälla i det i en bil jag var rädd om..
mi
596
mika heinonen
528ia sedan 98 a
det går bra med ägg me...enligt en del....

förlorade ägg mums..........
sl
137
slhap
530Da Touring -02
nu skrev ju killen att det var en fård, alltså kan vi förutsätta att det inte är en bil han är rädd om.. :)

som de andra skriver så är det en ganksa tillfällig lösning, det kan funka i 5 mil, eller lika gärna i 3000 mil som i helgonets fall.

av hans situation att döma så behöver det inte hålla för evigt..

my shit always works sometimes!
bi-em-dabbeljoo
Bäst av sörjan är Bars Leaks. Det är lite annorlunda än övriga produkter, den kommer förpackad i en aluminium burk som man skakar om likt en cocktail. Bryggden inehåller små kulor i någon soppa som man häller ner i kylarslangen. Har testat detta i äldre vagnar och det fungerar mycket bra. Till Forrrrrden så duger nog det utmärkt. ;)
Glömde länken: Länk Finns hos bland andra Mekonomen...
Til og med Biltemas fungerer, på Mitsubishi i allefall.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.