|
|
|
|---|---|
|
är det någon som vet vad det kostar att byta motor på en 525i 88 och var man kan hitta en bra motor ny eller begagnad | |
|
Finns väl här på powerbörsen. Har för mig att det ska finnas en 525 motor där. |
|
|
vad kostar det på en verkstad för jobbet |
|
|
vad kostar det på en verkstad för jobbet |
|
|
Ska du göra motorbytet hos "Nisses bilverkstad" kanske det hamnar på kring 2500-3000 i bästa fall, hos BMW snarare det dubbla om inte mer... Bra beg motorer kan du hitta i Powerbörsen... Får man frågar vad som hänt med den gamla motorn? |
|
Stekaren |
Tror det skulle gå på mellan 4-6 papp hos en vanlig normal lite billigare mek, ej märkesverkstad när jag frågade på en E28. |
|
motorn går dåligt (ojämn gång). den är kraftlös när man gasar upp till 4000rpm och motorn sen går ner till ca tomgång så klickar det till någonstans i motorn klicket känns även i bilen ljudet tycker jag låter som ett typ pistol klickande . tycker även att motorn låter som att någon sitter och hammrar på ett städ lite svagt. ventilerna tickar också. |
|
| jag bytte min motor själv i min 520 till en från 525:an.. väldigt enkelt faktiskt om man bara har rätt verktyg och ett bra ställe att hålla till på.. | |
Stekaren |
Jo det är faktiskt inte svårt, tar dock lite tid. |
|
är det någon som vet vad det kan bero på (se ovanstående beskrivning) |
|
Ulke |
Nedsliten kam-vippor alt. vevlager..... //Ulke |
|
är det dyrt att fixa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.