AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.535

hej var kan man köpa riktig på polermaskin billigt samt hur gör man som ditecbehand?

hej vad kan man köpa riktig polermaskin billigt funkar biltemas?? hm kan man själv göra en ditec behandling o hur man då var köper man produkterna tacksam för all hjälp=)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Så här ser en riktig polermaskin ut, och de är inte billiga... Länk

Det är med en sådan man plockar bort repor etc.

Sedan finns denna typ... Länk

Med den plockar man rosorna samt lägger vax eller lackskydd beroende på vilken typ det är.
porta
Det är dock en sanning med modifikation. Med den första maskinen kan man både plocka repor och rosor/hologram.
var köper man detta då?? är denna bra då?Länk
Det är väl så att polérmedlet/vaxet osv vet inte vad det är för en maskin som brummar där ovanför så länge som det är någorlunda rätt varvtal osv.
Dvs håller man på yrkesmässigt och vill ha en maskin som håller i många år så gäller Flex m.fl, men för hemmabruk går det precis lika bra med Rusta eller Biltema.
Sen beror det nog mycket på erfarenheten hos användaren, en Flex eller motsvarande med enkeltrissa kan ge fantastiskt bra och bestående polérrosor om man inte behandlar den rätt och vet vad man gör. Enkel eller 2-3 trissors maskiner är lite av smaksak och har lite olika användningsområden, pesonligen har jag svårt för maskiner med två eller flera trissor, de är höga och lite obalanserade och kommer inte alltid åt lika bra. Å andra sidan är det kanske lättare att lyckas med dessa och mindre risk för polérrosor.

FP
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Jag har köpt Pace och den funkar bra,bra maskin för pengarna och duger gott för hobbybruk.
sen har jag övergett maskinen med dubbla trissor till förmån för en exenterslip.
porta
Forry: Använd Pace:n med riktigt fina trissor och fina polishar, då kan du förpassa excenterslipen till vaxning.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Porta. Japp det är på G :)

Ha de gott
Göram
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.