AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
737

vad tycker ni, byta hela lådan eller bara lamellerna?

Jag har tjatat i några trådar nu om min låda men inte blivit så mycket klokare.

till 99% säkerhet är frammåt-lamellerna slut då lådan visar de typiska symptomen på det, går bra att backa men väldigt svårt att få i växel och om det går slirar det. att fixa detta är inte alltför blodigt, nån tusenlapp för lamellerna och några till för jobbet.

Problemet är bara att lådan även innan den gav upp gav ifrån sig väldigt konstigt fräsljud från området kring momentomvandlaren som följer med varvtalet (även på neutral).

frågan är om detta ljud har nånting att göra med lamellerna och således försvinner vid byte av dom ELLER om det som skapar ljudet är det som orsakat lamellernas undergång?

Alltså kanske det är lika bra att byta låda rakt av.. Hur skulle ni göra?
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
om ett lamellpaket har stuckit kan du räkna med att din turbin inte heller är så ren och fin, och man brukar inte få den ren utan att öppna den
Paap Reeder
... att plocka längre in än primärpumpen i en EH- låda kräver sin man om man så säger.

MVH /// Paap R
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Öpnna liket och titta efter, det bör ge dig ledtrådar.

//Magnus

Ra
702
Rallyfinnen
740 -94
750 -07
Bytte detta paket på min 735:a, ok inte exakt samma men 22:an och 24:an ska vara i princip samma med lite grövre doningar i 24:an?
Bytte olja o filter samtidigt, har gått ca 1000mil problemfritt efter det! :-)
Lamellpaketet + packningar gick på ca tusen spänn.
blir nog att byta lådan, vågar inte chansa. ny låda verka kosta ca 3500kr på skrot.. men då är den inte testad så det är ju iofs en jävla chansning det med...
ujuj, inte billigt med byte av låda, 5000 riksdaler. men vad gör man.
kolla mailen :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.