|
|
|
|---|---|
Dorian |
Tjena!! En fråga till M5(e34)ägare.Hur gör ni vid "rödljus-race" ?? Hur mycket varvar ni innan ni släpper upp kopplingen ?? förlorar man mycket tid på att göra en mjuk start och sen dra på ... ? Jag bara undrar för här om dagen "racade" jag mot en 540i (e39) han var hela tiden bredvid till 110Km/h då stack jag iväg :) ///Tack på förhand |
|
Jag har 275 bak vilket gör att man kan varva motorn rätt friskt före jag släpper kopplingen, men det förutser ju torr och sandfri asfalt. Är det vått eller sand så står jag stilla... ca 3000-3500rmp. Support Your Local Big Red Machine! -or else- NOMADS FINLAND |
|
|
en 540i är ingen dålig motståndare iheller, vrideti den motorn är väl hyffsat jämfört med en M5 e39 ? Surfa in på Länk |
|
| Har kör några sripptävlingar med min e-34 M5. Startvarvet bör ligga mellan ca 2500-4500 rpm, helt beroende på däck och fäste. Lägger du inte upp något start varv i starten, tappar du flera tiondelar redan då. I starten ska du ha så högt varv att fästet precis räcker till-dvs. det skall "tugga" iväg på ettans växel.Lägger du startvarvet för lågt "dippar" motorn. Motorvarvet ska jobba sig uppåt direkt från start utan någon fördröjning. Det är bara ut och träna tills känslan sitter där! | |
| Jag lägger upp den på ca 4000 rpm o kliver av o låter håller kvar gasen till det i stort sett slutar spinna o då är det bara att trycka på så mycket det går. Brukar funka bra, har flera gånger varit med 4x4 bilar i starten. Har 255:or bak. Körde i helgen mot en 540, han hade inte mycket att hämta, han tappade direkt i starten o sen blev han bara mer o mer efter hela tiden. Men det bästa är nog att du provar dig fram så märker du hur du ska starta, men du kan ju alltid prova som jag. Ha de | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.