|
|
|
|---|---|
|
Om man har en "vanlig" lack brukar en polishning/rubbning klara av oxid, smårepor mm och lacken blir som ny, glänser som solen efter vaxning. Kan man behandla en klarlackad bil på samma sätt? Oxidering är det väl inte fråga om utan smårepor och orenheter. Klarar klarlacken samma behandling utan att man polerar "igenom"? Har Ni några tips om "vad-man-absolut-inte-skall-göra"?? | |
|
Svar ja. :-) ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Tack för det kärnfulla svaret Micke men jag hade hoppats på lite mer. Kanske någon annan? | |
|
I stort sett alla bilmodeller är klarlackade numera, så det är väl nästan alltid just i klarlackslagret vi putsnissar verkar... Så med andra ord instämmer jag med Micke - ja! ;-) Mvh. /Kjell |
|
|
Var lite osäker på klarlacken men nu kan jag med gott samvete gå loss med grovrubbing, polish och vax :-). På med solglasögonen pôjkar! |
|
|
Rubbing har jag inte själv vågat prova, då andra kloke män rått att vara mycket försiktiga med rubbing då det kan repa mer än det tar bort... Har istället själv kört med Sonax Professional Cleaner som jag köpt på Autoexperten, blev mycket bra på klarlackad yta med en del tvättrepor :-) Mvh. /Kjell |
|
|
Här finns ALLT du behöver veta om polering och bilvård. ---> Länk ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.