AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
981

Någon som kan tipsa om prisvärda dämpare/fjädrar?

_k
31
_kALLE
316i -93
Hej!

Har en 316 E36 som är lite väl trött i dämparna fram och inte mycket bättre bak heller för den delen.

Är det någon som har bra tips på vart man kan köpa ett schysst paket till ett vettigt pris?
Det är ju som sagt en 316 så några värstinggrejer behöver det inte vara, bra valuta för pengarna är vad jag vill ha.

Hittade detta via börsen, Länk

Är det bra grejer, aldrig hört talas om varken G&M eller Supersport24.
3600:- för dämpare och fjädrar till alla fyra hjul tycker jag låter som ett rätt bra pris, om grejerna håller måttet vill säga.

Någon som har erfarenheter av dom eller något annat att tipsa om?

//Kalle
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

_kALLE:
Som referens kan jag nämna att 4 st Koni Coilovers till min Compact kan jag få för 6720 kr över disk i Stockholm. Vet att dom är billigare i andra länder.

Spontant så skulle jag vara tveksam till ett helt coilover-kit (som det ser ut att vara enligt bilderna) för 3600 kr i Sverige. Det behöver inte vara bra för att det är dyrt men ofta så finns det en relation mellan pris och kvalitet.

I dessa sammanhang är det dyrt i Sverige så jag skulle nog hellre köpa märkes grejer i ett inte alltför avlägset grannland.

//Stenback
Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
å dom koni köper du... vaaaar ?

Intresserad Compact-ägare :-)
ke
376
keihin
525d Touring -07
_kALLE jag köpte G&M-dämpare fram till min 530 med sportchassie nu i vår och har inget att klaga på! Kört drygt 100 mil med dom. Relativt snabb leverans, bra passform och riktigt bra pris!

Ne
316
Neues
530d G30 2018
120d F20 2012
Köpte G&M dämpare plus Vogtland fjädrar till min 525 som monterades häromdagen, funkar helt okay. Blir inte jättestyv, en ganska bra kompromiss mellan sport/komfort i vilket fall för mina ändamål.

Dock var mina dämpare så slut dämpare kan vara, de var bokstavligt lika mycket motsånd i som ett par cykelpumpar. Dock finns det garanterat bättre grejer, men jag tycker det är prisvärda grejer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.