|
|
|
|---|---|
|
Displayen på telefonen är blank det är endast belysningen som lyser ingen text. Någon som vet om det finns reservdelar som en ny display till den trådlösa BMW luren. Telefonen fungerar att ringa till och från med hjälp av monitorn men man måste ha luren för att ändra och lägga till telefonnummer. /Pulare | |
|
Jag har samma problem med min lur fast tvärt om. Jag har text men ingen belysning. Min lur var från början också helt ren i displayen. försökte först få den lagad men hittade ingen som ville titta på den. Tog det drastiska beslutet att själv titta in i telefonen och eventuellt köpa en ny enhet om det visade sig att den skulle gå sönder. Efter en hel del svordommar så fick jag till slut isär enheten och kunde efter lite pillande konstatera att det glappade i kontakten till displayen. Kontakten är gjord i plast och ska klämma fast den flertrådiga kabeln från displayen mot en kontaktyta på kretskortet i telefonen. Plasten till kontakten var trasig så den orkade inte trycka kabeln mot kretskortet. Kontakten hade troligvis torkat sönder pga värme. Jag la en liten plastbit bakom kabeln som gjorde att det skapades ett lite högre tryck mot kretskortet, så nu har jag text i displayen men jag får inte tillräcklig kontakt för att belysningen ska fungera. trycker jag med fingrarna så tänder displyen också upp men så fort jag sättyer ihop luren så slocknar den. Ska försöka få någon att löda fast displayen direkt mot kontaktstycket, men det är väldig små och många kablar så dom jag pratat med vill inte pga att dom tror att bli svårt att få till det. Hoppas du blir lite hjälpt av detta. |
|
|
Har testat detta med att trycka lite, provade att kapa av en liten bit så jag fick en ny yta till kontakten men fortfarande endast bakgrunds belysningen som fungerar. Undrar om man kan få tag i nya displayer så man slipper köpa en ny lur. /Pulare |
|
|
Kolla på skrotarna omkring din hemort, finns säkert någon beemer som är skrotad med lur inuti. Billig reservdel.... |
|
| Pulare: Är det Motorola V3960 du har? | |
|
Nej det är en siemens BIT II /Pulare |
|
|
Jag har en Siemes BIT II komplett (både lur och basenhet) till salu om du är intresserad. Fungerar felfritt och är i riktigt bra skick. Kommer från en 5-serie. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.