|
|
|
|---|---|
|
Hej. har en 728-97 som jag var och besiktade idag, fick nedslag på parkeringsbroms bromsverkan, otillräcklig. Har alldrig tänkt på den eftersom man alldrig använder den, tänkte att trumman kanske rostat så jag körde med parkeringsbromsen nertryckt men det hjälpte inte. Vad göra? Finns de någon vaierjustering? Det är liksom dåligt motstånd och pedalen går lätt i botten Någon som har något tips? Toddan | |
|
Nu har jag inte mekat parkeringsbroms på nån BMW men principen är nästan samma för alla bilmärken. Inanför bromskivan brukar det finnas en justering som man kan smöja upp och ställa in. Kolla ochså att ingen vajer har gått av. //Per |
|
|
Samma för mig förra året. Jag fick en påpekan som jag åtgärdade under vintern. Köp en komplett satts med backar och monteringsdetaljer. Demontera skivorna i bak samt rengör skivan invändigt samt justeringsanordningen. Det lönar sig föga att försöka att spänna om ytan på trumman är helt sönderrostad samt att backarna är nötta. Du kan ju iofs. prova att spänna. Med en hjulbult demonterad så hittar du spännanordningen ca kl. 5. Ännu lättare blir det om du demonterar hjulet. Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.