AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.099

BMW 740 - Blå ljus istället för rött

HZRobban
Täntke höra med er om det går att få tag på blått ljus istället för det röda som är orginal i min BMW...? Tips på var man kan köpa etc? Ska snart riva hela instrumentpanelen för att "damma av den" (glapp) och tänkte även då passa på att göra det mer matchande till stereon.
Ska du byta allt så måste du nog byta alla dioder mm är nog lite jobb. Att tänka på är att Röttljus inte bländar och förstör ditt mörkerseende som blåttljus gör. Kan va bra att tänka på om man kör mycket då det är mörkt ute.
.
/Robin

Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Avskyr VW´s blåa instrumentbelysning, ser fräckt ut men jag anser det vara värdelöst... Mina ögon gillar inte det.
Sen anser JAG att en BMW SKALL ha röd instrumentbelysning...

Men.. Smaken är som baken! ;-)
HZRobban
OK. Så det är såpass att man måste byta alla dioder då... Har läst om något "kit" som är som en blå genomskinlig platta... som en jättedamask :)
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
det du eftersöker finns på ebay. Sök på e39 eller e38 där och bläddra tills du hittar. Om det är snyggt eller inte ger jag mig inte ens in på, för det var ju inte frågan?
Da
256
Davici
BMW 745 e65
Jag och en till är också inne på o byta hela bilens lampor mot blått istället . Orange känns lite gamalt faktiskt..
Tycker Wws blåa och röda är riktigt snyggt !

HZRobban
Sökt på e-bay utan lycka dock... Är instrumenten vid tempmätare o färddator + tavlan med mätare...
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
kika på dessa då:
Länk

Mvh andreas

HZRobban
Ah, fan va najs!

Har ju en amerikanskimport bil så måste kolla först så det fungerar och passar osv... Eftersom MPH e på det yttre "cirkeln" och KPH e på det inre mindre cirkeln...
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
dom ser ju bra ut på bilden synd bara att alla grejor dom har är det så dålig info till och mail svarar dom inte på så det är lika bra du ringer direkt...

Mvh Andreas

Länk

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.