|
|
|
|---|---|
HZRobban |
Har fått erbjudande från IF på 11kkr / år på en person född 33 på min BMW 740 IAL, helförsäkring :) Vad kör ni för bolag och vad får ni för priser? Något att rekommendera? |
| Det rekommenderas inte att man försäkrar bilen på "mormor i Ljusdal". Det kan bli en dyr historia. Sök och du hittar många trådar om det | |
|
Länsförsäkringar. MVH, E38B12 Vorsprung Durch Überlegenheit |
|
| TryggHansa var billigast för mej. c.a 7000/år | |
|
I jakten på en 7:a kollade jag upp premie och lägsta pris hade MRF med 5400:-/helår/helförsäkring/extra plus+allt. Gällde en 750 -96 nyimporterad för en månad sen. Inte så farligt tycker jag ... |
|
HZRobban |
Grejen e den att "mormor i ljusdal" bor ett stenkast från mig :) Sen är jag 82:a så e fortfarande snorunge i fbolagens ögon... Men ska ringa vidare... 30k va lite väl saftigt för min plånbok på mig :P |
| komfortnissen> Har mrf försäkringar ?? på deras hemsida (www.mrf.se) står det inget om det ?? | |
| Stenkast eller inte, det är skenförsäkringen i sig som kan bli problem om det händer något. Jag vill inte leka polis, utan har bara denna tråd färskt i minne Länk | |
|
Jodå, motormännen har försäkringar: Länk |
|
|
Jag har en månadskostnad på 705:- i Helförsäkring inkl +tillägget med fri viltskade m.m. 5000:- i självrisk. det hade blivit 777:- i mån med 3000:- i självrisk. Har Länsförsäkringar. 740iL -94:a //MiKE |
|
| komfortnissen> Tackar för länken.. ska ringa och kolla.. just nu kostar min försäkring ungefär 700 per månad.. tyvärr bara halvförsäkring.. | |
|
Bytte själv till auro. Länk Det är samma försäkringsgivare i grunden som M-försäkring vad jag förstår. Betalar knappt 8000.-/år i Storstad!. Tidigare hade jag LF, där jag med massor av rabatter fick betala 12.000.- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.