|
|
|
|---|---|
|
Pendlar mellan 1000-2000 varv efter kallstart under ca 1 min för att sedan gå helt normalt på ca 1000 varv. Antar det vara en givare som gör att det blir överkompensation resp underkompensation av bränslemängden el liknade . Tips mottages tacksamt. | |
|
Min 325:a varvar också upp och ner en kort stund under kall start men är inte det normalt? Antar att det är automatchoken som går in och ger bilen lite extra push så att den inte dör när den är kall. //Ric Wraaaaooom |
|
| hej! så är det för mig också. ja vet inte om det är normalt. pendlar mellan 1000 och 1800 v/m i nån minut, sen går den ner till ca 800 v/m | |
|
Jepp min också. verkar vara ett ganska vanligt problem. önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
|
He he he.. vet ni vad! Min gör också det men bara ibland... När den pendlar hela tiden så är det dags att byta tillsatsluftsliden eller "tomgångsmotorn" som den också kallas. ------------------------------ Magnus M, BMWcs NORD ------------------------------ 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Yamaha WHY Scooter -99 (4sale) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.