|
|
|
|---|---|
| En kollega på jobbet påstår att det är BMW´s 525 tds motor i Opel omega diesel. Är det sant eller bara ngt som en BMW wannabe påstår. | |
|
Det är sant. 2.5TD versionen av Åpel Omega har M51 dieseln. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Ok, då fick han rätt. Då vet man ialla fall att motorn fungerar på den bilen... |
|
| Inte står det BMW på ventilkåpan då? Nån som har bild under huven på sån diesel opel?? | |
|
Opel: Länk BMW: Länk ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Rätt som sagts redan...dock med den reservationen att den var något "nertrimmad". Om jag inte missminner mig så har BMW motorn i Opeln 130hk,motorn i BMW'n har ju 143hk som bekant.. Mvh Janne. |
|
| Dessutom så har motorn i opelversionen inte samma problem med topp ras har jag hört. beror nog på den mindre efekten. | |
|
Haha,de låter ju väldigt bra att lämmna över en driftsäkrare diesel till din konkurent än vad man har i sin egen :) Om så nu är fallet så visste man ju inte problemen när dom tillverkades... Men opel kör väl egna dieslar nu förtiden va? |
|
|
Det var väl 525td motorn i Opeln? Dvs 525tds utan intercooler. "BMW six appeal" Farkost:Länk |
|
|
Kanske beror mindre haveri på att BMW - "sport bil" -Mera gas... Opel - "Bara åka bil"mindre gas... haha=) //Fredrik Mmmm Diesel...... |
|
|
alla som har kört BMW'n säger att motor karaktären är helt annorlunda i opeln, och till det sämre hållet, motorn känns orkeslös. ingen hit m.a.o ######## # PAJALA # ######## |
|
| Jag har för mig att den tom var nedtrimmad till 116hk i Opel, det borde ju göra det ganska segt i en så stor bil. | |
|
precis, om jag kommer ihåg rätt så gick det att chippa Opeln, och då fick man ut 170 hp, precis som i en chippad BMW. ######## # PAJALA # ######## |
|
|
Jag är "tämligen säker" att det enda som skiljer motorerna åt är en annan mjukvara + eventuellt en annan pump i Opeln... 130hk gav den enligt mina efterforskningar iaf. Intercooler hade den hur som helst.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.