AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
749

ALARM i radion, vad är det?

Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Igår så höjdes plötsligt volymen i radion, så jag sänkte lite för att få lagom igen. Men jag råkade titta i displayen som visar radiokanalen. Där stog det ALARM, är det någon som känner igen detta?? Efter kanske en minut gick volymen ner igen och radiofrekvensen visades i fönstret igen. Jag tror det är originalradion i bilen. Radion är en Grundig 3300 RDS E.O.N. Kasettradio förbered för Cd växlarstyrning. (Just när detta hände så lyssnade jag på musik via en egen liten sändare kopplad till en bärbar CD spelare.) Kan bilens elektronik vara kopplad till radion på något sätt???

Förslag emottages tacksamt!
/Mats J
HZRobban
Kanske är trafikvarningar eller nått, minns inte den tekniska termen för det, men går ju att göra sådana inställningar för dom flesta radios om man vill att radion ska växla kanal eller varna eller nått?
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jo det kan ju vara något sådant, men jag har haft bilen i två år och har inte råkat ut för det förut.
/Mats J
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
Kan bilens elektronik vara kopplad till radion på något sätt???
ja via batteriet
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jo det förstås :)
Jag tänkte ju mer på något mer informationsöverförande sätt.
/Mats
st
105
stephan hahn
750iAL -92
750iAL -95
skämt o sidor, det är nog som HZRobban säger att det hänger ihop med RDS funktionerna. :)
HZRobban
RDS, så hette det ja :)

du har ingen manual till den bandaren då? kanske en någe överhettningsskydd? eller nä, då borde ju inte volymen åkt upp... har inte telefon eller nått inkopplat eller lyckats mickla till det så mute blir hög volym istället? :) eller att du satte dej på fjärren eller körde i ett gupp eller..? :)
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Jag gjorde ingenting, bara körde bil.

/Mats J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.